دیدبان حقوق بشر سوریه به هلاکت "خالد سراج الدین" ملقب به "حیانی" فرمانده گروهک موسوم به لواء شهداء بدر وابسته به ارتش "آزاد" سوریه اعتراف کرد.
کد خبر: ۷۹۳۷۱۵
سرکرده ارشد تروریست‌ها در حلب کشته شد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی پایگاه های اینترنتی تصاویری از جسد حیانی را منتشر و اعلام کردند وی در عملیات نیروهای ارتش در نزدیکی محله الاشرفیه شهر حلب به هلاکت رسیده است.

حیانی از مهمترین فرماندهان باندهای تروریستی در حلب و یکی از مهمترین مزدوران سازمان اطلاعات ترکیه به شمار می رفت. وی بارها به ترکیه سفر کرده بود و مرتکب جنایات زیادی علیه غیرنظامیان شده بود، در پرونده این تروریست، جنایات زیادی علیه کودکان و زنان و کشتار صدها نفر از آنها و نیز زخمی شدن بیش از هزار شهروند سوری ثبت شده است.

حیانی مسئول نخست شهید و زخمی شدن صدها نفر از مردم ساکن محله های الاشرفیه، مساکن السبیل، میدان شیحان، خیابان تشرین، خیابان النیل و الخالدیه حلب به شمار می رفت، زیرا فرمانده تروریست هایی را برعهده داشت که این محله ها را با موشک و خمپاره و گازهای سمی هدف قرار می دادند.

وی همچنین از اولین کسانی بود که علیه ارتش سوریه در حلب و حومه شمالی آن سلاح به دست گرفت و گروه های مسلحی را تشکیل داد که به اموال و دارایی های مردم حمله کرده و به سرقت از کارخانه های محله بنی زید و فروش آن در ترکیه دست می زدند.

خالد حیانی در محله الاشرفیه به هلاکت رسید. هلاکت وی یک روز پس از حملات تروریست های تحت فرمان وی به شهر حلب که به کشته شدن 13 غیر نظامی و زخمی شدن بیش از 35 نفر دیگر منجر شد،‌ صورت گرفت.

شهرت اصلی او سراج الدین بود، اما از آنجا که در محله حیان حلب به دنیا آمده بود، همچون دیگر تروریست ها به نام محل یا شهر خود، حیانی نامیده می شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها