با وجود روند مثبت تحولات سیاسی و اقتصادی کشور شاخص بورس تهران همچنان مسیر نزولی را طی می‌کند.
کد خبر: ۷۹۲۱۲۹

به گزارش جام‌جم، طی روزهای پس از اعلام آمادگی ایران و کشورهای 1+5 برای دستیابی به توافق هسته‌ای شاخص بورس تهران در اغلب روزها با کاهش مواجه شده است. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند در روزهای جاری بازار رونق از دست داده خود را بازیابد. در ادامه این روند نزولی شاخص بورس تهران دیروز 331 واحد دیگر کاهش پیدا کرد و به 66 هزار و 208 واحد رسید.

در این روز سهامداران ناامید و محتاط به دلیل بی‌اعتمادی به اوضاع بورس سهام خود را فروختند و موجب افت قیمت و ریزش شاخص بورس شدند.

بر این اساس در معاملات دیروز حقیقی‌ها خرید و فروش سهام را در دست گرفتند که به ریزش شاخص منجر شد. ادامه افت بورس و نارضایتی سهامداران از این وضع در حالی صورت می‌گیرد که به گفته کارشناسان بی‌اعتمادی سهامداران به کاهش بورس و افزایش فروش در بازار سهام شده است.

دیروز نیز شرکت‌های بانکی و خودرویی مورد توجه اهالی تالار شیشه‌ای قرار گرفتند؛ به طوری که شرکت‌های بانک صادرات و ایران خودرو از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند. علاوه بر این شرکت‌های مپنا، کشتیرانی، پالایشگاه اصفهان، همراه اول، تاپیکو، بانک صادرات، تجارت، ایران خودرو، سیمان فارس و خوزستان، ملی مس، غدیر و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند. پالایشگاه بندرعباس و پتروشیمی پردیس نیز از شرکت‌های موثر در شاخص بورس بودند.

در بازار دیروز شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس، خدمات انفورماتیک و آلومینیوم ایران از یبشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و پالایشگاه اصفهان، نفت پارس و پتروشیمی شازند بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

در بازار بی‌رمق یکشنبه حجم و ارزش معاملات نیز افت محسوسی پیدا کرد و در نهایت 384 میلیون سهم به ارزش 82 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 294 هزار میلیارد تومان افت کرد.

برخی از کارشناسان دلیل کاهش مستمر در روزهای اخیر را عرضه‌های گسترده سهامداران حقوقی و همچنین عدم ترمیم اعتماد سهامداران خرد به بازار عنوان می‌کنند. بسیاری از فعالان بازار معتقدند که شاخص بورس و قیمت‌ها هم‌اکنون به آستانه‌ای رسیده است که فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی برای فعالان بازار فراهم شده و این فرصت می‌تواند با انتشار اخبار مثبت جدید رنگ واقعیت به خود بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها