براساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، تعداد آوارگان عراقی که از خرداد ماه پارسال با یورش داعش به شمال عراق، از خانه های خود رانده شده اند، از مرز دو میلیون و 700 هزار نفر گذشت.
کد خبر: ۷۹۰۶۱۳
بیش از 2 میلیون آواره عراقی؛ حاصل یورش داعش

ادریان ادواردز، سخنگوی رسمی موسسه امداد پناهجویان وابسته به سازمان سازمان ملل متحد دربیانیه ای گفت: با توجه به گزارش های رسیده، بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر از شهروندان عراقی در آوارگی بسر می برند که از این تعداد بیش از 400 هزار نفر مربوط به استان الانبار است.

وی از اینکه هزاران نفر در میانه میدان های نبرد میان داعش و نیروهای امنیتی عراق قرار دارند، ابراز نگرانی کرد و گفت که در طول دو هفته اخیر به دنبال یورش داعش برای تصرف رمادی و مناطقی از استان الانبار، بیش از 114 هزار نفر از اهالی این مناطق به سمت بغداد و شهرهای جنوبی گریخته اند.

دولت عراق به دنبال حرکت موج جدید آوارگان از الانبار تمام امکانات خود را برای خدمت رسانی به آوارگان جدید به کار گرفت و دیوان وقف شیعی نیز درهای کلیه مساجد و حسینیه ها را برای اسکان آنان گشود.

از هنگام یورش داعش در بهار سال گذشته به شمال عراق و سقوط استان نینوا و مرکز آن موصل، شهروندان بویژه از اقلیت های مذهبی و قومی مانند شیعیان، مسیحیان، ایزدی ها و شبک ها و ترکمن ها با خشونت مجبور شدند خانه های خود را ترک کرده و به سایر مناطق امن در مرکز و جنوب عراق کوچ کنند.

داعش هر کسی را که نتوانست به موقع از منطقه خارج شود، قتل عام کرد و دختران و زنان بسیاری را بویژه از ایزدی ها به بازار های برده فروشی منتقل کرده و مورد تجاوز قرار داد.

این گروه تروریستی که از هیچ جنایتی در حق ملت عراق فروگذار نکرده است، در طول این مدت بسیاری از اهالی مناطق تحت اشغال خود را به عنوان سپر انسانی به گروگان گرفته است.

آخرین بار دو روز پیش، این گروه تروریستی زنان بستری در بیمارستان زنان و زایمان در غرب شهر رمادی را محاصره کرده و به گروگان گرفته بود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها