«تمام زندگی‌ام را دادم تا بتوانم رضایت اولیای دم را بگیرم. در این مدت سه عضو خانواده‌ام را از دست داده و به خاطر یک اشتباه چهار سال است همراه زنم در زندان هستیم.»
کد خبر: ۷۸۹۷۳۶
زوج قاتل در دادگاه: برای رضایت تمام دار و ندارمان را دادیم

این بخشی از اعترافات مردی است که به اتهام قتل پای چوبه دار رفت و پس از چهار سال، تمام زندگی‌اش را فروخت تا دیه بدهد و رضایت بگیرد.

به گزارش جام‌جم، سی و یکم خردادماه سال 90 مردی خودش را به کلانتری ۱۴۱حصار امیر در پاکدشت رساند و ادعا کرد؛ شاهد قتل مرد جوانی بوده است.

او گفت: لحظاتی قبل از داخل حیاط همسایه‌مان صدای فریاد شنیدم. کنجکاو شدم و به در خانه آنها رفتم. وقتی از لای در نگاه کردم، دیدم زوج میانسالی که آنجا زندگی می‌کنند، مردی را با ضربات چاقو به قتل رساندند. بعد جسدش را داخل فرغون گذاشته و داخل ساختمان بردند.

بعد از اعلام این خبر، ماموران پلیس بلافاصله راهی محل جنایت شده و جسد مقتول را در حمام خانه کشف کردند. زوج میانسال به نام‌های «اختر» و «قربانعلی» در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اقرار کردند.

با اقرار متهمان تحقیقات کامل و پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

هجدهم بهمن سال 92 جلسه محاکمه متهمان در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که قربانعلی در دفاع از خود گفت: روز حادثه من در خانه خواب بودم که متوجه سر و صدا از داخل حمام خانه شدم. خواستم در را باز کنم که فردی از پشت در دو ضربه چاقو به دستم زد. به سختی در را باز کردم و با شوهرخواهرم در داخل حمام روبه‌رو شدم که با همسرم درگیر شده بود. او سپس یک ضربه نیز به سرم زد که بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم شوهرخواهرم به قتل رسیده و ماموران مرا دستگیر کرده‌اند. هنوز شرمنده خودم هستم که نتوانستم از ناموسم دفاع کنم. من باید همسرم و مرد مهاجم را می‌کشتم و بعد خودکشی می‌کردم.

رئیس دادگاه سپس اختر را به جایگاه احضار کرد که او هم با تکرار حرف‌های همسرش گفت: من در دفاع از خود مرتکب قتل شدم. پس از دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شده و زوج جنایتکار را به قصاص محکوم کردند.

در حالی که زوج میانسال در یک قدمی چوبه دار قرار داشتند اولیای دم با حضور در دادگاه رضایت خود را اعلام کردند. اختر و قربانعلی دیروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفتند.

قربانعلی با قبول اتهام قتل گفت: سه سال و 10 ماه است که در حبس هستم. در این مدت پسر، دختر، عروس و نوه‌ام در حادثه رانندگی کشته‌ شده‌اند. حادثه قتل، آتشی در زندگی انداخت و آبرویم را بر باد داد. حاضرم جانم را از دست بدهم اما آبروی ریخته شده‌ام را به دست بیاورم. چهار سال است که خانواده‌ام در به در هستند و کسی نیست که از آنها مراقبت کند. خانواده‌ام همه سرمایه‌شان را فروخته‌اند و 87 میلیون تومان برای جلب رضایت به اولیای دم داده‌اند. از شما می‌خواهم من را رها کنید تا دنبال گرفتاری زندگی‌ام بروم.

اختر وقتی در جایگاه حاضر شد گفت: مقتول به حریم زندگی ما وارد شد و تعرض کرده بود. حالا هم از شما درخواست گذشت دارم. ما برای بخشش هرچه داشتیم دادیم و داغ پسر و دخترم بر دلم ماند.قضات دادگاه کیفری برای تصمیم‌گیری درباره این زوج، وارد شور شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها