رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان:

بعضی از کشورهای اروپایی به ما پیشنهاد همکاری هسته​ای داده اند

رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان در رشت با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور در سال ۹۳ از دوران رکود خارج شده و امسال ، سال رونق اقتصادی و سال پرخیر و برکتی برای مردم عزیز ایران خواهد بود ، تصریح کرد: کارآفرینان بدانند که رشد اقتصادی در کشور با شتاب ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۷۸۸۵۱۳
بعضی از کشورهای اروپایی به ما پیشنهاد همکاری هسته​ای داده اند

کار غرور آفرین دیپلماتها در شان ملت ایران است/ رویکرد دولت تثبیت حقوق ملی و زمینه سازی برای پیشرفت سریعتر است /تحول بخش سلامت در شرایط تحریم افتخار ملی است / کارآفرینان بدانند رشد اقتصادی ادامه خواهد یافت /دولت مصمم به برداشتن مقررات زاید از فعالیتهای اقتصادی است /شورای پول و اعتبار تعدیل نرخ سود بانکی را دنبال خواهد کرد

رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان در رشت با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور در سال ۹۳ از دوران رکود خارج شده و امسال ، سال رونق اقتصادی و سال پرخیر و برکتی برای مردم عزیز ایران خواهد بود ، تصریح کرد: کارآفرینان بدانند که رشد اقتصادی در کشور با شتاب ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش خصوصی در رونق و توسعه کشور، اظهارداشت: اقتصاد کشور باید قدم به قدم به بخش خصوصی
واگذار شود و دولت مصمم به برداشتن مقررات زاید در مسیر فعالیتهای اقتصادی در کشور است.
رییس شورای اقتصاد لازمه اشتغال زایی را توسعه دانست و افزود: هیچ راهی جز حرکت به سمت رونق اقتصادی وجود ندارد. ما از رکود عبور کردیم و باید به رونق برسیم و در حال حاضر نیز تا رونق فاصله داریم و از بین بردن این فاصله به دست کارآفرینان انجام می‌گیرد نه دولت.
رییس جمهوری که در جمع سرمایه گذاران بخش خصوصی استان گیلان صحبت می کرد، به اهمیت کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد و افزود: شورای پول و اعتبار، تعدیل نرخ سود بانکی را دنبال خواهد کرد.
دکتر روحانی در ادامه به تلاش سرداران عرصه دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: ملت ایران ملتی با فرهنگ، تمدن و سابقه بسیار درخشان است و کارکردن در شان این ملت خیلی سخت است و البته کار غرور آفرین دیپلماتها در شان ملت ایران است و رویکرد دولت در این عرصه ، تثبیت حقوق ملی و زمینه سازی برای پیشرفت سریعتر است.
رییس جمهوری به مخالفت برخی کشورها با مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: توافقی که حاصل شود به نفع همه خواهد بود و کسانی که با سروصدا فکر می کنند فضای جدیدی که در منطقه و جهان بوجود خواهد آمد به ضرر آنها خواهد بود ، اشتباه می کنند و هیچ کس از ایجاد فضای مثبت برای کار و تعامل ضرر نخواهد کرد.
دکتر روحانی با ابراز رضایت از کار مجموعه مذاکره کننندگان ایرانی گفت: حاصل این کار، غرور آفرین و در تاریخ ثبت خواهد شد.
رییس جمهوری افزود: در بحث هسته‌ای ، یکی از موضوعات تهیه سوخت است. خود رآکتور قدرت و رآکتورهایی که می‌تواند در بخش پزشکی از آن استفاده کنیم برای رادیوداروها نیز اهمیت دارد. بحث در این مذاکرات این است که ما رآکتور آب سنگین اراک را با کمک کشورهای بزرگ دنیا یک رآکتور مدرن‌تر تحویل جامعه بدهیم. یعنی بحث تنها این نیست که حقوق‌مان تثبیت شود.
دکتر روحانی گفت: از هم اکنون بعضی از کشورهای اروپایی به ما پیشنهاد همکاری هسته ای داده اند. بحث این است که فضای انحصار را به یک فضای سالم رقابت تبدیل کنیم. انحصار در زمینه اقتصادی وعلمی،بزرگترین خطر است.
رییس جمهوری افزود: دنیا این را می‌فهمد که این دولت علیرغم تحریم‌ها ، قادر است مشکلات را پشت سر بگذارد. اینکه گفتم سازمان تحریم ترک خورده شعار نداده‌ام و خودشان می‌دانند. ایران کشوری بکر با امکانات بسیار عظیم است.
دکتر روحانی همچنین به دستاوردهای کشور در عرصه پزشکی و اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و اظهارداشت: تحول بخش سلامت در شرایط تحریم افتخار ملی است. ما به رغم کاهش بهای نفت نگذاشتیم مسیر سلامت، ضربه بخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها