دبیر اتحادیه ناشران خبر داد:

فعالیت قانونی ۱۲۰۰ ناشر و کتابفروش در تهران

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان اینکه ۱۸ هزار واحد فرهنگی «بالقوه» در راستای چاپ، توزیع و فروش کتاب در تهران وجود دارد، گفت: از این تعداد فقط ۱۲۰۰ واحد به صورت قانونی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۸۱۹۷
فعالیت قانونی ۱۲۰۰ ناشر و کتابفروش در تهران

محمدمهدی فخری‌زاده، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از پایان کار انتخاب اعضای کمیسیون‌های پنجگانه این اتحادیه خبر داد و گفت: این کمیسیون‌ها به زودی کار خود را در حوزه‌های مربوطه شروع می‌کنند.

وی افزود: امسال کار کمیسیون بازرسی اتحادیه در جهت شناسایی اعضای بدون پروانه کسب سنگین‌تر خواهد بود.

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تاکید کرد: تاکنون حدود ۱۶ هزار پروانه نشر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است و با توجه به حضور بیش از ۲۰۰۰ کتابفروش در سطح شهر تهران، جمعاً ۱۸ هزار واحد فرهنگی در راستای چاپ، توزیع و فروش کتاب بالقوه وجود دارد که از این تعداد فقط ۱۲۰۰ واحد به صورت قانونی فعالیت دارند؛ یعنی دارای پروانه کسب هستند و تا رسیدن به سطح مطلوب، حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی باید کار خود را با قانون تطبیق دهند.

فخری‌زاده گفت: آقای علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف پایتخت اعلام کرده که در حال حاضر ۸۳۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در کشور وجود دارد که باید هرچه زودتر مطابق قانون درخواست پروانه کسب بکنند.

وی افزود: عضویت همکاران در اتحادیه علاوه بر تقویت این نهاد خدمت‌گذار، باعث تقویت فعالیت‌های این صنف شده و در بسیاری موارد از خدمات آن سود خواهند برد. خدماتی نظیر استفاده از تعامل با شهرداری‌ها در رابطه با کاربری محل کسب یا دفاتر نشر، استفاده از معافیت‌های تأمین اجتماعی، معافیت‌های مالیاتی و حتی سود جستن از تعرفه‌های ترجیحی آب و برق و دست آخر فراهم آوردن تسهیلات جهت شرکت در نمایشگاه‌های فرهنگی خارج از کشور.

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: اینک که معافیت‌های مالیاتی کتابفروشان به مرحله اجرایی درآمده است، شرط اول برای امکان استفاده از این امتیاز، عضویت در اتحادیه و گرفتن پروانه کسب است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها