درخشش در رقابت‌های جهانی آمریکا و بازگرداندن عنوان قوی‌ترین مرد جهان؛ از اصلی‌ترین اهداف حسین توکلی در مسئولیت جدیدش به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان است.
کد خبر: ۷۸۷۲۰۲

قهرمان المپیک 2000 سیدنی که حالا همزمان با هدایت تیم وزنه برداری جوانان، مسئولیت هدایت تیم ملی بزرگسالان را هم برعهده گرفته است، یکی از کسانی بود که تا دو سال پیش به مربیگری کوروش باقری در همه رده‌های سنی تیم ملی انتقاد داشت؛ شرایطی که حالا خودش هم باید آن را تجربه کند. سرمربی کنونی تیم‌های ملی وزنه‌برداری در این باره گفت: من هنوز هم معتقدم دغدغه اصلی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری باید تیم ملی بزرگسالان باشد. به همین دلیل از این به بعد با تقسیم وظایف میان سید هادی پانزوان و جورج زالای در تیم جوانان، سعی می‌کنم فقط روی اجرای برنامه‌های تمرینی ملی پوشان جوان نظارت داشته باشم. البته تا زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان اولویت همه ما تیم جوانان خواهد بود، اما بعد از آن بیشتر انرژی من روی تیم ملی بزرگسالان خواهد بود و در دیگر رده‌های سنی به عنوان مدیر تیم‌های ملی نظارت خواهم داشت.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به اصلی‌ترین برنامه‌هایش در مسئولیت جدید خاطرنشان کرد: ما در یک سال و نیم آینده دو مسابقه بزرگ و سنگین پیش رو داریم؛ رقابت‌های قهرمانی جهان در آمریکا و رقابت‌های المپیک 2016 برزیل. هدفگذاری اصلی ما در ابتدا کسب سهمیه کامل المپیک است و بعد هم به دنبال این هستیم که همچون المپیک 2012 لندن، در المپیک 2016 مدال‌های خوشرنگی به دست بیاوریم.

در کنار این دو هدف باید تلاش کنیم عنوان قویترین مرد جهان هم بار دیگر به ایران برگردد. البته توجه به چهره‌های سرشناس تیم ملی همه دغدغه‌های من نیست چون یکی از کارهایی که علاقه‌مندم انجام شود معرفی چهره‌های جدید است. می‌خواهیم به خیلی از نفراتی که خود را شایسته می‌دانند شانس حضور در اردوهای تیم ملی را بدهم که هم با جو حاکم بر اردوها آشنا شوند و هم در صورت امکان شانس خود را برای تصاحب دوبنده تیم ملی امتحان کنند.

توکلی با بیان این‌که هنوز درباره انتخاب دستیارانش تصمیمی نگرفته است درباره زمان و نحوه آغاز اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان هم گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در سه مرحله از وزنه‌برداران برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت شود؛ مرحله اول نفراتی که در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتند، مرحله دوم نفراتی که در رقابت‌های لیگ خوش درخشیدند یا از سوی هیات‌های استانی معرفی شدند و مرحله آخر هم نفرات اصلی تیم ملی که در یک سال گذشته در اردوها و مسابقات مختلف حضور داشتند. دلیل این تقسیم‌بندی هم این است که بجز نفرات سرشناس، دیگر وزنه برداران شایسته با حضور در اردوی تیم ملی محک بخورند و آن کسانی که از شرایط ایده‌آل‌تری برخوردار هستند در اردوها باقی بمانند. اولین گروه وزنه‌برداران تا پایان هفته به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

توکلی با بیان این‌که قصد دارد به طور همزمان دو تیم را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های قهرمانی جهان آماده کند، افزود: من با قاطعیت می‌گویم به هیچ عنوان از نفرات اصلی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا استفاده نخواهم کرد تا به این ترتیب نفرات دوم و سوم تیم ملی به همراه وزنه‌برداران جوانی که در رقابت‌های جهانی خوش درخشیده اند فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را پیدا کنند.

در کنار آن نفرات المپیکی را برای حضور در رقابت‌های جهانی آمریکا آماده می‌کنیم. به هر حال مسابقات جهانی 2015 با توجه به این‌که در کشور آمریکا برگزار می‌شود از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای ما برخوردار است. به همین دلیل تمام برنامه‌ریزی ما این است که بتوانیم بهترین نتایج را در آمریکا به دست بیاوریم تا به دفعات شاهد اهتزاز پرچم ایران در خاک این کشور باشیم.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها