«منصوره» سارقی که با اسم جعلی «لیلا - ر» اقدام به دوستی با افراد می‌کرد و پس از مدتی طلا و جواهرات آنها را به سرقت می‌برد توسط مأموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.
کد خبر: ۷۸۶۹۷۶
دوستی با صاحبخانه، شگرد زن سارق برای رسیدن به طلا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت ۱۱ چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۳ برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت منزل در شهرری – میدان نماز – خیابان گل ها به کلانتری ۱۳۱ شهرری اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور کارآگاهان در محل سرقت در همان مراحل اولیه بررسی محل سرقت مشخص شد که سارق یا سارقان با استفاده از کلید درب محل سرقت و ضمن اطلاع دقیق از محل نگهداری طلا و جواهرات و همچنین اطمینان از عدم حضور مالباخته، اقدام به سرقت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان طلا و جواهرات (بنا به گفته مالباخته) کرده اند؛ با توجه به نتایج بدست آمده از محل وقوع سرقت، تحقیقات از اطرافیان و افراد مرتبط با مالباخته در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: چندی پیش خانمی بنام «لیلا» به عنوان مستأجر اقدام به اجاره یک واحد مسکونی در طبقه پائین محل زندگی بنده کرد و طی همین مدت کوتاه (کمتر از دو هفته) با بنده طرح دوستی ریخت و به بهانه های مختلف مرتبا به منزل من رفت و آمد داشت تا اینکه چند روز پیش و به بهانه اینکه به علت داشتن مشکلات مالی قصد رفتن به شهرستان و زندگی با خانواده اش را دارد، قرارداد اجاره را فسخ و پس از بازپس گرفتن پول ودیعه مسکن- مبلغ ۸ میلیون تومان- خانه را تخلیه کرد.

تحقیقات پلیسی

با توجه به اظهارات مالباخته کارآگاهان به بررسی هویت «لیلا» پرداختند که با بررسی تصویر مدارک شناسایی ارائه شده از سوی این شخص در زمان تنظیم قرار داد اجاره منزل مشخص شد که خانمی بنام «لیلا - ر» با مشخصات هویتی ثبت شده در داخل مدارک شناسایی ارائه شده جهت تنظیم قولنامه منزل اساس وجود خارجی ندارد و به احتمال بسیار فراوان این شخص پس از جلب اعتماد و در زمان تردد به منزل مالباخته، از محل نگهداری طلا و جواهرات و میزان آنها اطلاع پیدا کرده و در ادامه، پس از سرقت کلید منزل دیگر اقدامات خود جهت اجرای نقشه سرقت طلا و جواهرات را انجام داده است.

شناسایی سرقت‌های مشابه

در شرایطی که تحقیقات جهت دستگیری لیلا-ر در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، پرونده سرقت مشابه دیگری این بار در شهرری – میدان نارنج به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

بررسی اظهارات مالباخته نشان داد که در زمان سرقت ۲۱ اسفند ۹۳ ، وی به قصد ملاقات با یکی از دوستانش بنام لیلا که به تازگی با وی در یک آرایشگاه زنانه آشنا شده از منزل خارج شده است اما پس از عدم حضور این شخص در محل ملاقات و عدم پاسخگویی به تماس های وی، مجددا به منزل بازگشت و متوجه سرقت طلا و جواهرات خود می شود.

مالباخته در خصوص علت گذاشتن قرار ملاقات با لیلا به کارآگاهان گفت: چندی پیش و در یک آرایشگاه زنانه با این خانم آشنا و در ادامه دوست شدم؛ طی این مدت لیلا چندین بار به منزل ما رفت و آمد داشت و به واسطه همین رفت و آمدها در جریان برخی مشکلات من قرار گرفت؛ لیلا مدعی شد که یک دعا نویس را می شناسد که قادر است مشکل مرا حل کند و به بهانه ملاقات با این شخص با من قرار گذاشت تا به ملاقات این شخص برویم اما هر چقدر منتظر ماندم او به محل قرار نیامد و من نیز به خانه بازگشتم که متوجه سرقت طلا و جواهرات شدم.

تصویر متهم در گوشی تلفن همراه مالباخته

در زمان انجام چهره نگاری از دومین مالباخته، وی اظهار داشت که تصویری از «لیلا» در گوشی تلفن همراه وی وجود دارد که بلافاصله این تصویر استخراج شد و در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که این تصویر توسط شاکی اول پرونده نیز مورد شناسایی قرار گرفت و وی نیز عنوان داشت که این همان شخصی است که خانه اش را اجاره کرده بود.

با بدست آمدن تصویر متهم پرونده و شناسایی هویت واقعی این شخص بنام «منصوره» (متولد ۱۳۵۰) به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و دارای سابقه محکومیت، اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه وی آغاز و سرانجام آخرین مخفیگاهش در ۲۴ متری شهرری شناسایی و در مورخه۲۰ فروردین ۹۴ دستگیر شد.

«منصوره» که پس از شناسایی از سوی مالباختگان و کشف مقادیری از طلا و جواهرات مسروقه از داخل مخفیگاهش چاره ای جز اعتراف نداشت، خریدار طلا و جواهرات مسروقه را نیز در محدوده بازار تهران معرفی کرد که ضمن انجام هماهنگی لازم با مقام قضایی این شخص دستگیر و مقادیر زیادی از جواهرات مسروقه از وی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به احتمال وقوع سرقت های مشابه، قرار بازداشت قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر شد و متهمه جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
چه ادم فرصت طلبی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها