سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هنر موسیقی ابزاری کارآمد است، گفت: عده ای در قبال برنامه های موسیقی کاسه داغ تر از آش نباشند و در مقابل شادی مردم موضع گیری نکنند.
کد خبر: ۷۸۶۱۳۳
عده ای در قبال برنامه های موسیقی کاسه داغ تر از آش نباشند

حسین نوش آبادی روز گذشته (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود: موسیقی از هنرهای زودبازده ای است که چرخه اقتصادی آن خوب می چرخد و رو به رشد است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد تاکید کرد: با کسانی که برخوردهای سلیقه ای و شخصی با این هنر می کنند، مخالف هستیم.

وی با ابراز تاسف از این که پارسال چندین برنامه موسیقی به خاطر مخالفت برخی از افراد در مناطق مختلف کشور لغو شد، افزود: چنین حرکت هایی بازتاب منفی داشته است.

نوش آبادی تاکید کرد: مخالفان باید واقع بینانه حرکت کنند و با سلیقه های خود سیاست های دولت را زیر سووال نبرند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: افراد نباید به خاطر نگاه شخصی خود به مسایل، مانع اجرای برنامه های موسیقی شوند که دارای مجوز است.

وی با تاکید بر این نکته که ارایه مجوز برای اجرای موسیقی در قالب برنامه های مصوب و در چارچوب موازین شرعی و با در نظر گرفتن حساسیت های دینی صورت می گیرد، افزود: سیاست های فرهنگی دولت تابع مقررات، قوانین و اسناد بالا دستی است.

نوش آبادی اظهارداشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ و هنر کشور، به عنوان مجری برنامه های فرهنگی نظام کار می کند.

وی با بیان این که با روی کار آمدن دولت یازدهم از ظرفیت بخش غیردولتی برای گسترش حوزه موسیقی بیشتر استفاده می شود، افزود: مشارکت مردمی در حوزه موسیقی در کشور بیشتر شده است و امروز از امکانات دولتی در حوزه موسیقی کمتر هزینه می شود.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد گفت: نباید بی جهت در مقابل موسیقی سالم پیام دار که منطبق با فرهنگ اسلامی است و با روش های روز عرضه می شود، مخالفت کرد.

معاون وزیر ارشاد تاکید کرد: از طریق اجرای موسیقی شادی و نشاط به جامعه تزریق می شود و ما نباید مقابل شادی و نشاط مردم موضع گیری کنیم.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به امضای موافقتنامه میان این وزارتخانه با سازمان امور مالیاتی به منظور معافیت مالیاتی تمامی ناشران و کتابخانه داران اشاره کرد و گفت: این موافقتنامه از ابتدای سال قبل قابلیت اجرایی پیدا کرد و کسانی که مالیات پرداخت کردند، می توانند با ارایه درخواست مبلغ مالیاتی را پس بگیرند.

وی سال 94 در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را سال تئاتر نامید و افزود: با این هدف باید از ظرفیت ها کمی و کیفی تئاتر استفاده شود.

نوش آبادی با اشاره به این که هنر تئاتر باید از مظلومیت بیرون بیاید، ادامه داد: تئاتر مادر هنرها است و تلاش می کنیم فضا، اماکن و امکانات این هنر را توسعه بدهیم.

وی با بیان این که اعتبارات هنر در سال جاری به سمت استان ها سوق داده می شود، بیان داشت: لازمه عدالت فرهنگی گسترش امکانات و توزیع عادلانه آن است و در دولت یازدهم تحقق این هدف شروع شده و با جدیت دنبال می شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیمای فرهنگی استان ها درخشان تر شده و حرکت تمرکز زدایی در وزارت ارشاد آغاز شده است.

نوش آبادی برای شرکت در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به ساری سفر کرده است.

احد جاودانی با حضور سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معرفی شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها