مردان و زنان ایران در مسابقه‌های تاشکند روی تاتامی می‌روند

آماده‌باش کاراته‌کاها برای کاپ باشگاه‌های آسیا

همزمانی اردوی تیم ملی با تمرینات تیم کاراته دانشگاه آزاد سبب شد مسئولان دو طرف برای هماهنگی بیشتر، کارهای خود را مرور کنند. تیم دانشگاه آزاد، نماینده ایران در مسابقه‌های کاراته کاپ باشگاه‌های آسیاست که دومین دوره آن قرار است در تاشکند ازبکستان برگزار شود.
کد خبر: ۷۸۵۴۱۷

از سویی، تیم ملی در سال پرترافیک کاراته، نفراتش را در چند مرحله اردو فراخوانده است. با وجود این، احمد صافی، سرمربی تیم مردان دانشگاه آزاد می‌گوید مشکلی با مربیان تیم ملی ندارد و کارها و برنامه‌های دو تیم طبق برنامه پیش می‌رود.

رقابت‌های کاراته کاپ باشگاه‌های آسیا در سال گذشته که اولین دوره آن در کویت برگزار شد با موفقیت ورزشکاران ایرانی همراه بود. بر این اساس تیم‌های مردان و زنان ایران از امیدهای اول قهرمانی در مسابقه‌های آینده هستند که چهارم اردیبهشت آغاز می‌شود.

احمد صافی می‌گوید: بعد از رقابت‌های قاره‌ای و جهانی، فدراسیون جهانی به همراه فدراسیون‌های تابعه به این نتیجه رسیدند که تعداد رقابت‌های کاراته را در سال بیشتر کنند. آنها با این برنامه در پی ارتقای سطح کاراته و نزدیک کردن سطح رقابت و کیفیت تیم‌ها هستند. در قاره کهن، کاپ باشگاه‌های آسیا فرصت تازه‌ای برای تیم‌های آسیایی به وجود می‌آورد تا چهره‌های شاخص کاراته قاره باردیگر رو در روی هم قرار بگیرند. برای این رقابت ها، کاراته آسیا به ترتیب اولویت و کیفیت تیم‌های شرکت‌‌کننده به آنها سهمیه اعطا کرده است که سهم ایران با توجه به موقعیت کنونی کاراته کشورمان، سه تیم است.

تیم دانشگاه آزاد با ترکیبی از بازیکنان ملی در این رقابت‌ها شرکت می‌کند که نفرات آن تجربیات خوبی از مسابقه‌های گوناگون دارند. بهمن عسکری، مهدی سلطانی، علی فداکار، ذبیح‌الله‌ پورشیب، ابراهیم حسن بیگی، ایمان سنچوری، فرید حقیقی، امیر بهادر تدین، محمدرضا بخشی محمدلو، میعاد یاری و روزبه روشنی به اتفاق سهیل ساجدی ورزشکاران ایران در دو قسمت کومیته و کاتا هستند.

دختران دانشگاه آزاد نیز بعد از قهرمانی در لیگ برتر ایران خود را برای این رقابت‌ها آماده می‌کنند. اردوی این تیم مانند تمرینات مردان در تعطیلات نوروز ادامه داشت و آنها تا آغاز رقابت‌ها در تاشکند سه مرحله تمرین دارند.

سمانه خوشقدم، سرمربی تیم دختران دانشگاه آزاد می‌گوید: فرصتی برای اعزام تیم نمانده است، اما بچه‌ها تاکنون با مربیان همکاری خوبی داشتند. آنها تعطیلاتشان را با برگزاری اردو و انجام تمرینات سخت انفرادی پر کردند. خوشبختانه حضور در مسابقه‌های لیگ برتر آمادگی ورزشکاران را برای این روزها حفظ کرده است.

تیم دختران ایران با مدیریت فنی فرحناز ارباب در رقابت‌های کاپ باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند که خوشقدم بعد از تجربه یک دوره حضور در این سطح از رقابت‌ها کیفیت آن را مناسب توصیف می‌کند و می‌گوید: کاپ باشگاه‌های آسیا به لحاظ استخدام کاراته‌کاهای کشورهای دیگر محدودیتی ندارد و شاهدیم ورزشکاران اروپایی در قالب تیم‌های آسیایی مبارزه می‌کنند. همین امر کیفیت فنی رقابت‌ها را بیشتر می‌کند. به طور مثال، تیم الاهلی امارات کاراته‌کای اوکراینی دارد. در واقع بیشتر تیم‌های عربی سعی می‌کنند کمبودهای خود در اوزان مختلف را با لژیونرهای خارجی پر کنند. تیم‌های قزاقستانی هم بسیار پرقدرت هستند و از حریفان اصلی ما به شمار می‌آیند.

تیم دانشگاه آزاد در بخش کومیته با سحر کرجی، فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور، طراوت خاکسار، الهه رضازاده، حمیده عباسعلی و پگاه زنگنه در پیکارها شرکت می‌کند و مهسا افسانه به همراه الناز تقی‌پور و نجمه قاضی‌زاده ورزشکاران کاتای ایران در کاپ باشگاه‌های آسیا هستند.

افشین گیلانی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها