سخنگوی هیأت رئیسه مجلس:

جلسه غیرعلنی تنش آنچنانی نداشت

سخنگوی هیات رییس مجلس شورای اسلامی در گزارش خود از جلسه غیر علنی امروز نمایندگان با تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: در جلسه غیرعلنی بعضا تک صداها و تک مضراب هایی وجود داشت اما در کل تنش آنچنانی به وجود نیامد.
کد خبر: ۷۸۵۲۷۸
جلسه غیرعلنی تنش آنچنانی نداشت

بهروز نعمتی، نماینده اسدآباد در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه هایی در مجلس وجود داشت که باعث چند صدایی در مجلس شد که البته از ویژگی های نظام پارلمانی و دموکراسی است اما با گزارش وزیر امورخارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی و دستاوردهای بیانیه، رضایت مندی نمایندگان به دست آمد.

وی افزود: در این جلسه، آقای صالحی درباره مسائل فنی مذاکرات و آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره موارد سیاسی مذاکرات توضیحاتی ارائه کردند.

سخنگوی هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خواست نظام این است که انرژی هسته‌ای و تاسیسات آب سنگین حفظ شود و لغو تحریم ها، توسعه و تحقیق نیز از نکاتی بود که نمایندگان خواستند در بیانیه نهایی لحاظ شود.

نعمتی با انتقاد از لفاظی‌های طرف غربی گفت: در نوع نگرش توافق نهایی باید از کلمات و اصطلاحاتی استفاده شود تا دغدغه نمایندگان برطرف و امکان لفاظی غرب لغو شود.

نماینده اسدآباد در خصوص اجرای پروتکل الحاقی نیز گفت: اگر نیاز باشد پروتکل الحاقی باید به تایید مجلس برسد اما آقای ظریف تاکید کرد در مرحله فعلی نیازی به رأی مجلس نیست اما اگر نیاز باشد نظر و رأی مجلس را در رابطه با پروتکل کسب خواهیم کرد.

فاطمه امیری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها