شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات دیروز و در ادامه روند افزایشی خود با 2434 واحد رشد توانست وارد کانال 70 هزار واحدی شود و در نهایت در ایستگاه 70 هزار و 261 واحدی بایستد.
کد خبر: ۷۸۴۶۸۸

روند رو به رشد بورس از شنبه هفته جاری و به دنبال اعلام بیانیه مذاکرات هسته‌ای در لوزان سوئیس آغاز شده بود که دیروز نیز ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری‌ها، همچنین دیروز شاخص 30 شرکت بزرگ 118 واحد، آزاد شناور 2822 واحد، بازار اول 1084 واحد، بازار دوم 4718 واحد و صنعت 2017 واحد رشد کرد.

شاخص کل (هم وزن) 262 واحد، شاخص قیمت (هم وزن)240 واحد و شاخص قیمت (وزنی ـ ارزشی) 1050 واحد رشد را تجربه کردند.معامله‌گران بورس و اوراق بهادار تهران دیروز بیش از یک میلیارد و 279 میلیون برگ سهم را در بیش از 67 هزار دفعه و به ارزش 329 میلیارد تومان دادوستد کردند. ارزش روز بازار نیز به 314 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

بورس: عرضه‌های اولیه سهام در راه است

در همین حال، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این‌که بازار سهام در مدت کوتاهی به تعادل خواهد رسید، گفت: در هفته جاری و نیز هفته آینده عرضه‌های اولیه زیادی را در بازار سرمایه شاهد خواهیم بود.

محمد فطانت، دیروز در گفت‌وگو با برنامه خبری شبکه اول سیما با اشاره به این‌که کسانی که در بورس فعال هستند از سطح بالای آگاهی برخوردارند، اظهار کرد: تجربه افت شاخص و قیمت‌ها در سال گذشته بلوغ فکری سرمایه‌گذاران را بالا برد و این تجربه نصیب آنها شده است که در شرایط مختلف متناسب با فرصت‌های سرمایه‌گذاری بدرستی شرایط را تحلیل و با دید بلندمدت در بورس سرمایه‌گذاری کنند.وی افزود: روند صعودی بازار سرمایه از بیست و هشتم اسفند پارسال با رشد یکهزار واحدی شاخص آغـــــاز شد و فضای مثبت بورس در نوروز امسال با رشد 5 درصدی شاخص بورس ادامه یافت.

فطانت با اشاره به این‌که در روز شنبه هفته جاری و در اولین روز پس از انتشار نتایج مذاکرات، بازده 3 درصدی و دیروز یکشنبه نیز بازده 3.5 درصدی در بورس نصیب سهامداران شده است، تصریح کرد: تمام کسانی که در بازار سرمایه فعال هستند بر اساس استراتژی‌های ناشی از شاخص‌های اقتصادی و تصمیم‌های خود اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: هیجان در بورس معنا ندارد و فرصت و منطق سرمایه‌گذاری، پشتوانه تصمیم‌های اقتصادی افرادی است که وارد بورس می‌شوند و نیازی به توصیه به فعالان بازار نیست و خودشان مجرب هستند و با بررسی شرایط، دادوستد کنند.

وی اضافه کرد: فضای کنونی درباره کاهش نرخ بهره بانکی که در بانک مرکزی اعلام شده، انتظار افزایش نسبت قیمت بر درآمد بازار را در بین فعالان بورس ایجاد کرده است و کاهش تورم هم در رونق بورس اثرگذار خواهد بود.رئیس سازمان بورس افزود: اکنون شرایطی به بورس به وجود آمده است تا در افزایش سرمایه شرکت‌ها عجله کنیم.وی تاکید کرد: بنا داریم در روزهای پیش‌رو در عرضه اوراق بدهی و عرضه‌های اولیه شتاب بیشتری ایجاد کنیم. بر این اساس در هفته جاری و نیز هفته آینده عرضه‌های اولیه زیادی را در بورس شاهد خواهیم بود که می‌تواند فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها