۳۵ هزار میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، به تشریح عملکرد حوزه درمان این سازمان در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته پرداخت.
کد خبر: ۷۸۳۹۳۶
۳۵ هزار میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی

دکتر محمدعلی همتی اظهارداشت: در ۹ ماه منتهی به آذر سال گذشته، ۳۵ هزار و ۷۶ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال برای درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی هزینه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع این رقم، ۳ هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریال در بخش مراکز درمانی ملکی این سازمان هزینه شده است. همچنین در همین مدت، در بخش مراکز طرف قرار داد که سازمان تأمین اجتماعی خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را از آنها خریداری می کند، ۳۱ هزار و ۴۱۹ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال هزینه شده است.

همتی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان مستقیم از طریق ۳۵۵ مرکز درمانی ملکی شامل ۷۳ بیمارستان، ۲۷۵ درمانگاه، مرکز دندانپزشکی و طب سالمندی و ۷دی کلینیک خدمات درمانی رایگان ارائه می کند. همچنین این سازمان در بخش درمان غیر مستقیم با خرید خدمت خدمات مورد نیاز بیمه شدگان از بیش از ۵ هزار مرکز درمانی، بالغ بر ۱۵ هزار مرکز پاراکلینیکی و بیش از ۲۵ هزار پزشک طرف قرارداد ارائه گر خدمات درمانی به بیمه شدگان است.

به گفته وی، از ابتدای فروردین تا پایان آذر ۹۳، ۸۹ میلیون و ۴ هزار و ۲۵۶ مراجعه سرپایی به پزشکان و مراکز پاراکلینیکی ملکی تأمین اجتماعی در سراسر کشور انجام شده است که ۳۹ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۱۸۲ مراجعه سرپایی به پزشکان در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی در ۹ ماه منتهی به آذر ماه سال ۹۳ انجام شده است.

همتی افزود: از مجموع مراجعه به پزشکان شاغل در مراکز درمانی تأمین اجتماعی، ۲۷ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۷۲ مراجعه به پزشکان عمومی بوده و ۹ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۵۴ مراجعه به پزشکان متخصص انجام شده و همچنین ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۱۵۶ مراجعه به دندانپزشکان صورت گرفته است. ضمن اینکه، ۴۹ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۷۴ مراجعه به مراکز پاراکلینیکی ملکی تأمین اجتماعی انجام شده است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: ۵ هزار و ۷۸۹ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران در ۹ ماه منتهی به آذر سال ۹۳ پرداخت شده است.

وی گفت: از مجموع هزینه های کوتاه مدت، هزار و ۴۸۷ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال در بخش غرامت دستمزد بیماری غیر ناشی از کار و ۱۳۵ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال در بخش غرامت دستمزد بیماری ناشی از کار هزینه شده است. همچنین هزار و ۹۳ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال به عنوان استراحت ایام بارداری و ۵۴۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه ازدواج از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان در همین مدت پرداخت شده است.

همتی اظهار کرد: در ۹ ماه منتهی به آذر سال ۹۳، بابت کمک هزینه فوت و کفن و دفن ۱۵۸میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریال وبابت هزینه سفر وفوق العاده همراه ۲۲ میلیارد و۹۱۹ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: همچنین، در همین مدت ۱۶۵ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال برای هزینه پروتز واروتز پرداخت شده و در بخش غرامت نقص عضو مقطوع ۱۷ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال و در بخش سایر کمک ها ۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال هزینه شده است. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها