هنرمندانی که روبان قیچی می‌کنند و پول می‌گیرند

درآمد 17 میلیونی بازیگران از حضور در افتتاحیه رستوران‌ها

هنرمندان و سایر چهره های مشهور ایران سال ها از حضور در کمپین های تبلیغاتی منع می شدند اما در این مدت هم توانستند به برکت خلاقیت مدیر برنامه های شان از مسیرهای فرعی، درآمدهای خوبی به جیب بزنند.
کد خبر: ۷۸۰۸۹۳
درآمد 17 میلیونی بازیگران از حضور در افتتاحیه رستوران‌ها

یکی از این راه های جانبی کم دردسر و البته پُرسود حضور در افتتاحیه رستوران ها و فروشگاه های شخصی است.

یعنی ورزشکاران و هنرمندان گاهی حتی با بادیگارهای شان، خیلی شیک و مرتب در یک محل حاضر می شوند و با قیچی کردن یک روبان و گرفتن چند عکس یادگاری کسب درآمد می کنند. گزارش مربوط به همین پدیده است.


معمولا چهره هایی که دست به سلفی خوبی دارند پای ثابت این برنامه ها هستند. اگر در شبکه های اجتماعی یک جست وجوی ساده انجام دهید با انبوهی از این عکس ها رو به رو می شوید. جواهرفروشی ها، نمایشگاه برندهای مختلف پوشاک و رستوران های شمال شهر گاهی به این شیوه فعالیت خود را آغاز می کند. مهرماه امسال افتتاحیه یک فست فود به همین سبک در فلکه تهرانپارس کلی حاشیه ساز شده بود. حضور الناز شاکردوست باعث ازدحام طرفداران او شد و حتی کار به پلمپ چند روزه فست بود هم کشید. چند روز پیش هم دوباره دار و دسته ستاره ها میهمان افتتاحیه یک رستوران در سعادت آباد بودند. تحقیقات ما نشان می دهد این میهمانان عزیز لقمه چربی از میزبان محترم گیرشان آمده است.


افتتاحیه داخل شهر چند؟

برای تخمین زدن این که دعوت از ستاره های مشهور در این مراسم ها چقدر برای میزبان محترم آب می خورد باید میهمانان را به نوعی گِریدبندی کرد. معمولا بازیگرانی مثل سام درخشانی، مجید صالحی، بهنوش بختیاری، کامبیز دیرباز، جواد عزتی و... پای ثابت افتتاحیه ها و جشن ها هستند. مدیر برنامه تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون می گوید: «4 بازیگر در این سطح برای چند ساعت حضور در افتتاحیه یک رستوران و گرفتن چند عکس یادگاری در مجموع حدود 16-17 میلیون تومان دریافت می کنند.»

سال گذشته صاحب یکی از برندهای داخلی پوشاک هم مجبور شده بود به چند هنرمند تلویزیونی نفری یک سکه تمام بهار آزادی بدهد تا در مراسم افتتاحیه فروشگاه شان شرکت کنند. البته اگر میزبان نخواهد اینقدر خرج کند حتی می تواند از چهره هایی مثل احمد پورمخبر و حلیمه سعیدی دعوت کند که برای حضور در جُنگ های شادی با یک تا دو میلیون تومان هم راضی می شوید. چهره های سطح بالاتر مثل بهرام رادان، محمدرضا گلزار و الناز شاکردوست رقم های سنگین تری مطالبه می کنند.


در ماجرای افتتاحیه فست فود فلکه اول تهرانپارس گفته شده بود مدیربرنامه گروه بازگیران حاضر در برنامه 150 میلیون تومان دریافت کرده حالا این که سهم هر بازیگر چقدر بوده مشخص نیست.

سفر مراسم؛ هم فال و هم تماشا

علاوه بر حضور در افتتاحیه های درون شهری که جذابیت های خاص خود را برای هنرمندان و ورزش کاران دارد، گاهی برنامه های همزمان سفر و افتتاحیه هم به پست آقایان و خانم های ستاره می‌خورد. یعنی میهمانان عزیز هم مجانی مسافرت می روند و هم پول هنگفتی به حساب شان واریز می شود. اخیرا تعدادی از هنرمندان مثل سحر قرییشی، لیندا کیانی، سام درخشانی، لیلا اوتادی و سایر دوستان به نمایشگاهی در کیش دعوت شدند که شنیدیم قرار بوده در ازای فقط 3 ساعت حضور در برنامه افتتاحیه بین 2 تا 3 میلیون تومان بگیرند.


این اختیار هم به آنها داده شده بود که اگر مایلند یک شب هم به خرج میزبان میهمان جزیره کیش باشند. البته حضور در این برنامه ها زیاد بدون ریسک هم نیست؛ مثلا چندی پیش تیم منتخب جام جهانی 98 برای افتتاح ورزشگاه یکی از استان های غربی کشور دعوت شده بود اما میزبان آن برنامه هنوز به تعهدات مالی خود عمل نکرده. ظاهرا چک های 2-3 میلیون تومانی که برای فوتبالیست های سابق تیم ملی صادر شده همه برگشت خورده است.


یکی از ستاره های بازی تاریخی 8 آذر ایران و استرالیا که چک 5 میلیون تومانی گرفته بوده از وصول نشدن طلبش حسابی عصبانی است. ظاهرا قرار بوده مخارج این برنامه توسط یک شرکت واردکننده خودرو و یک اسپانسر شخصی تامین شود که هیچ کدام به تعهدات خود عمل نکرده اند.

این اسپانسر شخصی که حضور در هیات مدیره باشگاه های پرطرفدار پایتخت را هم در کارنامه خود می بیند این روزها با اعتماد به نفس تمام برای کاندیداشدن در انتخابات مجلس هم دورخیز کرده است. (تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها