نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت:

لزوم شکل‌گیری شورای جدیدی از معتمدین و طوایف سیستان و بلوچستان

پایان بزرگترین اختلاف طایفه​ای دهه اخیر سیستان و بلوچستان

بزرگترین اختلاف طایفه ای دهه اخیر سیستان و بلوچستان که منجر به کشته شدن 25 تن و تخلیه چند روستا شده بود، با صلح و سازش دو طایفه بهادرزهی و بامری(تیره ستوده) امروزشنبه به پایان رسید.
کد خبر: ۷۸۰۲۷۴
پایان بزرگترین اختلاف طایفه​ای دهه اخیر سیستان و بلوچستان

به گزارش ایرنا، این اختلاف چند ساله با رایزنی نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، قرارگاه عملیاتی شهید معمار، فرمانداران شهرستان های خاش و ایرانشهر، بخشدار ایرندگان، علما و ریش سفیدان طوایف درگیر و سایر طوایف به صلح و سازش انجامید.

مدیر قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: اختلاف طایفه بامری و بهادرزهی در حوزه ایرندگان شهرستان خاش بیش از 20 تن کشته داشته که حدود 18 نفر از دو طایفه بامری و بهادرزهی و چند نفر از طوایف دیگر مانند ایرندگانی، سیاهانی، عبدالزهی، مارندگانی و سرپک به قتل رسیدند.

حسین قاسمی ادامه داد: متاسفانه این اختلاف چندین حوزه را در شهرستان های خاش، ایرندگان، مهرستان، ایرانشهر، دلگان و حوزه دشتیاری چابهار تحت تاثیر خود قرار داده بود به طوری که با نفوذ و وابستگی طوایف مذکور ناامنی ها به حوزه های نام برده نیز سرایت کرد.

وی تصریح کرد: براثر این اختلاف 60 کودک یتیم و 17 زن نیز بیوه شدند و همچنین برخی روستاهای استان خالی از سکنه و مزارع و کشت زارها نیز ویران شد.

اختلافات قومی و طایفه ای در مناطق قبیله ای یکی از معضلات اجتماعی است که متاسفانه علاوه بر طوایف درگیر سبب سلب آرامش و امنیت مردم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها