مرور اتفاقات ورزشی سال

سربازان فراری خبرساز شدند

بهار 93 علی دایی وقتی در رقابتی میلی‌متری و پرافت و خیز قهرمانی لیگ سیزدهم را از دست داد و جام قهرمانی را بر فراز دستان بختیار رحمانی و فولاد خوزستان دید، ادعایی را مطرح کرد که هرگز تصور نمی‌کرد گریبان خودش را بگیرد.
کد خبر: ۷۸۰۲۶۸
سربازان فراری خبرساز شدند

ماجرای این افشاگری دایی مثل داستان پیرامون داور دیدار سپاهان که ادعا نبود و واقعیت بود. دایی با پیش کشیدن این موضوع که تعدادی از بازیکنان فولاد سرباز فراری هستند، ته دلش امیدوار بود که به لحاظ تیمی به جایی برسد. ادعای سرمربی وقت پرسپولیس به جایی رسید که کم‌کم اخبار رسمی بود که از نظام وظیفه درباره این موضوع منتشر و نام فوتبالیست‌های سرباز فراری دسته‌دسته اعلام می‌شد.

در این میان هرچند نام بازیکنان سرشناس فولاد یعنی بختیار رحمانی، آرش افشین، سروش رفیعی و یکی دو بازیکن دیگر در این فهرست‌ها به عنوان سرباز فراری منتشر و ادعای علی دایی ثابت شد، اما هیچ رای و جریمه تیمی از سوی فدراسیون فوتبال علیه فولاد صادر نشد. از طرفی در این فهرست‌ها که هرازگاهی منتشر می‌شد، نام‌های سرشناس دیگری هم بودند؛ از جمله حسین ماهینی، مدافع‌ ـ هافبک راست و ملی‌پوش پرسپولیس. او هم عملا از لیگ کنار گذاشته شد؛ آن هم در شرایطی که علی دایی در شرایطی کارش را در فصل جدید لیگ دنبال می‌کرد که رئیس هیات مدیره باشگاه بشدت چوب لای چرخ تیم او گذاشته بود؛ نه بازیکن مطرحی جذب کرد و نه توانست شماری از ستارگان تیم را حفظ کند. به این ترتیب بود که افشاگری دایی دامنگیر خود او هم شد و در اواضاع و احوال بی‌پولی، بحران و بی‌بازیکنی ماهینی را هم از دست داد.

موضوع سربازان فراری تا روزهای پایانی سال هم همچنان خبرساز بود و کار به جایی رسید که یکی از این سربازان فراری یعنی مهرداد پولادی که در عضویت یک باشگاه قطری بود، باسماجت و اصرار کارلوس کی‌روش از قطر به تیم ملی در استرالیا پیوست و برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هم بازی کرد. او هنوز هم به ایران برنگشته است و این بازنگشتن همچنان خبرساز است و به گفته مسئولان ستادکل نیروهای مسلح هیچ بعید نیست پولادی به اینترپل سپرده شده و کت بسته به ایران برگردانده شود؛ هرچند قول داده وقتی قراردادش با تیم الشحانیه قطر به پایان رسید، به ایران می‌آید و می‌رود سربازی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها