یک موسسه ایتالیایی پاسخ می دهد:

غرب با عربستان سعودی است یا با ایران؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در این مذاکرات که حدود یک سال و اندی از آن می گذرد شما مردم ایران چهره پیمان شکنانه و مکارانه آمریکا را نشان دادید و آشکار ساختید که برخی در داخل آن را بزک می کنند، نشان دادید که دست آمریکا همان دست های چدنی است که روی آن را با مخمل پوشانده اند.
کد خبر: ۷۷۹۷۵۹
مذاکرات هسته ای چهره پیمان شکنانه و مکارانه آمریکا را نشان داد

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: نکته ای را رهبری انقلاب بر روی آن تاکید کردند که من نیز بر آن موضوع تاکید می کنم. حضرت آیت الله خامنه ای، تیم مذاکره کننده را تایید کردند و آنها را امین خواندند اما فرمودند ما با یک سری آدم درست و حسابی طرف نیستیم. با حقه بازان و مکاران طرفیم.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: اینها اگر پیروز شوند هیچ اصلی را نمی شناسند. اوباما دیروز بار دیگر تحریم های ۲۰ ساله علیه ایران را تمدید کرد یعنی آنها اصلا به اخلاق سیاسی پایبند نیستند.

وی افزود: ما نمی دانیم آینده مذاکرات چه می شود اما تا همین الان پیروز، ملت بزرگ ایران است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: سخن این است که این مذاکرات بار دیگر بیان اول انقلاب امام راحل را تایید کرد که آمریکا شیطان بزرگ است. دنیا فهمید که آمریکا با اساس هویت ایران اسلامی درگیر است و می خواهد نظام اسلامی نباشد.

وی افزود: اما ملت بزرگ ایران اثبات کرد ملتی است که خسته نمی شود اما دشمن را خسته خواهد کرد.

ایران حامی تمامیت ارضی عراق است

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به پیروزی ارتش عراق در بیرون راندن داعش عنوان کرد: به ارتش و نیروهای مردمی عراق که انصافا پیشروی های خوبی در استان صلاح الدین داشتند تبریک و خداقوت می گویم و از خداوند می خواهیم تا کندن ریشه داعش به این عزیزان صبر و نشاط عنایت فرماید.

آیت الله خاتمی گفت: این عزیزان باید بدانند خدا آن ها را یاری خواهد کرد و ایران اسلامی نیز دولتی است که در عرصه مبارزه با تروریست ها حضور محکمی دارد.

وی با بیان اینکه ایران پیش از همه کشورهای مستکبر در زمینه مبارزه با تروریسم در عراق ورود داشته گفت: بسیاری از کشورهایی که داعیه مقابله با تروریست ها را دارند نسبت به داعش بی تفاوت بودند اما ایران همان زمان در عرصه مستشاری و عرصه های دیگر به صحنه آمد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ایران حامی تمامیت ارضی عراقی است. کمک های ایران برای آن است که دشمن را در تجزیه عراق ناکام بگذارد. ما نه تنها مرزهای عراق را به رسمیت می شناسیم مرزهای همه جهان را محترم می دانیم و فقط یک رژیم را رژیم جعلی و اشغالی می دانیم و آن نظام صهیونیستی اسرائیل است.

سخن رهبری درباره محیط زیست دستور بود

آیت الله خاتمی در ادامه گفت: یکی از این مسائل رهنمودهای بسیار مهم رهبری در هفته گذشته در دیدار با مسئولان محیط زیست است.

وی افزود: ایشان بر حفاظت محیط زیست تاکید خاص داشتند و این را وظیفه حاکمیتی دانستند. ایشان از زمین خواری و اخیرا کوه خواری انتقاد کردند و فرمودند این جرم است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مسئولان نباید در این رابطه ذره ای کوتاه بیایند. این یعنی مجلس باید این رهنمودها را تبدیل به قانون کند؛ بیان رهبر انقلاب موعظه و نصیحت نبود، دستور بود.

آیت الله خاتمی گفت: ایشان همچنین دیروز در دیداری که با خبرگان رهبری داشتند تاکید کردند: هدف انقلاب تحقق همه ابعاد اسلام ناب محمدی است. ایشان فرمودند راز نگرانی دشمنان و اسلام هراسی آنها در این نهفته است یعنی اسلام زنده است و آنها در حقیقت از آن نگرانند که اسلام جلوی سلطه آنها را بگیرد.

انتخابات خبرگان رهبری مبنای انتخابات دیگر قرار گیرد

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری هفدمین اجلاسیه خبرگان رهبری گفت: ما در اجلاس خبرگان رهبری انتخاب رئیس را داشتیم، رئیس جدید آیت الله یزدی از علمای بزرگی است که سابقه درخشان علمی، مبارزه با طاغوت، تهدیدها، تبعیدها و زندان ها را دارد و از افتخارات ایشان ولایت پذیری است.

آیت الله خاتمی با انتقاد از برخی از رسانه ها خاطرنشان کرد: دو دوره است که من در مجلس خبرگان هستم. ۸ دوره انتخاب رئیس و هیئت رئیسه داشتیم که در هیچ یک از این ۸ دوره به اندازه این دوره بی اخلاقی رسانه ها و برخی خبرگزاری ها را ندیدم.

وی تصریح کرد: برخی خبرنگاران، خبرگان را نشناخته اند در حالی که خبرگان، عالمان متعبد و فرهیخته اند، با تجربه اند و بر اساس اعتقادات خود رای می دهند. متاسفانه این دوره غوغایی بود از رایزنی ها و پیش بینی های عجیب در برخی رسانه ها.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: خبرگان سرمایه های این کشور هستند. تقاضای من است که این سرمایه ها را در سطح جناح بندی ها و حزب بازی ها از بین نبرید. خبرگان در هیچ جریانی به فضل خدا قرار نمی گیرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات امسال با صمیمیت ویژه ای برگزار شد. هنگامی که رای گیری به اتمام رسید نامزدی که حائز اکثریت نشد بلافاصله به برگزیده انتخابات تبریک گفت. برگزیده انتخابات نیز از ایشان تجلیل کرد. این یعنی انتخابات صمیمی. امیدوارم سال آینده هم انتخابات مجلس این گونه و با این صمیمیت و با کمترین چالش برگزار شود.

سالگرد انفجار بمب در نماز جمعه تهران

وی با اشاره به خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه گفت: در این خطبه حضرت علی (ع) می فرماید: بشتابید به سوی آباد کردن خانه هایی که شما را به آبادانی آن فرمان دادند و تشویقتان کرده، به سوی آن دعوت نموده اند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: انگار همین دیروز بود که آغاز سال ۱۳۹۳ اعلام شد. یک هفته دیگر می گویند آغاز سال ۱۳۹۴. حضرت علی(ع) در این خطبه هشدار دادند که عمر به سرعت می گذرد. خوشا به حال کسانی که از این سرمایه بهترین استفاده را می کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ۲۴ اسفند سال ۶۳ گفت: در این سال منافقان همکار صدام جنایتکار بمبی را در نماز جمعه تهران منفجر کردند که طی آن ۱۴ نفر از عزیزانمان به شهادت رسیدند و ۸۸ نفر مجروح شدند. خطیب جمعه آن روز مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بودند.

وی ادامه داد: آن روز استقامت شما مردم تهران باعث مباهات شد. شما مردم وفادار سینه زدید و فریاد زدید حسین حسین شعار ماست / شهادت افتخار ماست.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: آن خطیب گرانقدر که امروز زعامت ایران اسلامی و راهنمای جهان تشیع را برعهده دارد زینت خطابه جمعه شد. درود و رضوان خدا بر شهیدان عزیز نماز جمعه و دیگر شهیدان انقلاب.

بیعت با شهیدان به معنای پاسداری از نظام اسلامی است

وی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید، گفت: روز بزرگداشت شهیدان در واقع روز بیعت با شهیدان است. بیعت با شهیدان یعنی حفاظت و پاسداری از آرمان بلندشان که این نظام اسلامی است. کسانی که به این نظام خیانت کنند بی تردید به خون شهیدان خیانت کرده اند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نکته دوم درباره شهدا افزود: از سنت های حسنه ملت عزیز ما یادواره های شهیدان است. این یادواره ها باید هر چه باشکوه تر برپا شود و ادامه پیدا کند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: در این جلسات است که از آرمان شهیدان گفته می شود. این در واقع تعبیر زیبای رهبری است که فرمودند امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با اشاره به یادآوری ۲۶ اسفند به عنوان سالگرد ارتحال حجت الاسلام حاج احمد آقا خمینی گفت: ایشان امین امام(ره) بودند و انصافا خدمات شایان توجهی به نظام اسلامی کرده و در تثبیت ولایت نقش ستودنی داشتند. سلام و درود خدا بر روح ایشان، روح پدر بزرگوارش، برادر بزرگوارش مرحوم حاج آقا مصطفی و مادر گرامیشان.

سنت های حسنه نوروز و انتقاد از آتش بازی

وی با اشاره به اینکه سال نو نزدیک می شود و صدای پای بهار می آید تاکید کرد: در این مسئله سه حرف مطرح است. یکی تاکید بر سنت های خوب نوروزی است. خانه تکانی متن دین است. صله رحم، کینه زدایی از دل، دیدار اقوام بویژه بزرگان قوم از این مسائل است که کسی با آن مخالف نیست، اما به جوانان عزیز می گویم که شاد بودن به معنی شکستن خطوط خدا نیست که این شادی زداست نه شادی زا.

آیت الله خاتمی با اشاره به چهارشنبه سوری گفت: آتش بازی چهارشنبه آخر سال یکی از این مسائل است. ملت ما ملتی فرهیخته است، آتش بازی هیچ منشای ندارد و تجاوز به حقوق دیگران است و از نظر شرعی ایذای مومنان حرام است.

وی افزود: نکته دیگر اینکه امسال عید ما در زمانی است که بچه های فاطمه(س) عزادارند، فاطمه(س) در بستر شهادت است. ما همیشه شادی و غممان را با اهل بیت تنظیم کرده ایم. انشاالله حریم اهل بیت را نگهدارید که عاقبت بخیر شوید.

اصل مواسات و سه گروه از منظر اسلام

براساس این گزارش، آیت الله خاتمی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران گفت: از آن جایی که در آستانه سال نو قرار داریم، اصل مواسات را در زندگی اجتماعی انتخاب کردم.

وی اضافه کرد: از اصولی که ما در زندگی اجتماعی بر روی آن تاکید داریم، هم دردی و کمک به دیگر مسلمانان است.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه در عرصه دیگر دوستی ما سه گروه داریم، اضافه کرد: یک نوع آن ها کسانی هستند که فقط به خودشان فکر می کنند. عید که می شود فقط می گوید خودم و خانواده ام. در قاموس آن ها دیگران مطرح نیستند. از نظر مکتب ما نمره این ها منفی است؛ آن ها اسمشان مسلمان است اما رسمشان مسلمانی نیست.

آیت الله خاتمی در تشریح گروه دوم گفت: دوم کسانی هستند که نمره متوسط می گیرند و رسمشان کمک به دیگران است.

وی تاکید کرد: ما نهادهای خدمتگزاری مانند کمیته امداد و بهزیستی داریم، اما قطعا کافی نیست، باید همه مردم ما در این عرصه بسیج شوند، بخصوص نسبت به فقرای آبرومند.

خطیب نمازجمعه تهران بیان کرد: بالاترین نمره مختص کسانی است که خودشان گرسنه می مانند و ترجیح می دهند دیگران سیر شوند. وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً. این نمره عالی فقط مختص علی(ع) و فاطمه(س) است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها