تلنگری به خود و دیگران

وای بر کم فروش وای بر فحاش

جدال دو مدعی قهرمانی لیگ حرفه‌ای بسکتبال از پرتاب ترقه و فحاشی تماشاگرنماهای منتسب به شهرداری گرگان تا قهر و آشتی مهرامی‌ها؛ دیداری پرحاشیه و پرتنش بود که ماجرای آن با بگو مگوها و خط و نشان‌های رسانه‌ای ادامه یافت.
کد خبر: ۷۷۷۴۸۳

هفته ششم لیگ حرفه‌ای بسکتبال در حالی روز پنجشنبه پیگیری شد که در یکی از دیدارهای حساس شهرداری گرگان در سالن امام خمینی(ره) این شهر پذیرای مهرام بود، دو تیمی که به همراه دانشگاه آزاد و پتروشیمی بندرامام در کورس قهرمانی هستند و حساسیت مسابقه آنها از همان کوارتر اول منجر به ملتهب شدن فضای مملو از تماشاگر سالن بود. در این کوارتر در حالی که خطای بازیکن خارجی شهرداری روی یکی از بازیکنان مهرام، ورود اوشین ساهاکیان ملی پوش به این ماجرا را به همراه داشت که خیلی زود تنش‌های درون مسابقه به سکوهای تماشاگران منتقل شد و در حالی که گروهی تماشاگرنما شروع به فحاشی و حتی پرتاب ترقه در سالن سرپوشیده کردند، مهرامی‌ها که در اعتراض به آنچه هوای خفه‌کننده سالن عنوان کردند زمین مسابقه را ترک کردند و راهی رختکن شدند.

در این میان پرتاب اشیا از سکوهای تماشاگران و برخورد آن با سعید اصلانی بازیکن مهرام عزم مهرامی‌ها را برای ترک زمین مسابقه جزم کرد، با وجود این پس از دقایقی حضور در رختکن بازیکنان مهرام به سالن مسابقه برگشته و این مسابقه را 84 بر 77 به سود خود خاتمه دادند.

این بازی در حالی پایان یافت که مهرامی‌ها و مصطفی هاشمی سرمربی این تیم در پایان مسابقه با هدایت نیروی انتظامی سالن را ترک کردند و هاشمی برای ساعتی به کلانتری هم رفت و شایعات ضد و نقیضی درباره دستگیری او مخابره شد. به هر ترتیب در حالی که فدراسیون بسکتبال هنوز واکنشی نسبت به اتفاقات این بازی نشان نداده و باید در انتظار جلسه کمیته انضباطی در این باره بود که در هفته‌های گذشته نیز مهدی صاحبیان مربی ثامن مشهد نیز نسبت به شرایط میزبانی شهرداری گرگان اعتراض کرده بود.

اما اسدالله کبیر سرمربی شهرداری گرگان در پایان مسابقه، مهرامی‌ها را شروع‌کننده تنش‌ها در این مسابقه دانست و آنها را متهم کرد که با حاشیه سازی و مظلوم نمایی بازی‌ها را به سود خود رقم می‌زنند.

همچنین عبدالرضا چراغعلی رئیس هیات بسکتبال گرگان در این باره انگشت اتهام را متوجه نماینده فدراسیون در سالن مسابقه کرد و گفت: ناظر فدراسیون قبل از شروع بازی با نوع برخورد و حرکات خود و نیز نحوه برخورد با نیروی‌های انتظامی، جو سالن را متشنج کرد و به نظر من عامل اصلی تحریک تماشاچیان و جو نامناسب سالن، وی بود. همه افراد بی‎ طرف هم این شهادت را می‎ دهند که عامل اصلی تشنج در بازی شب گذشته ناظر بازی بوده است.

ضمن این‌که علی‌اصغر بیانی قائم مقام مدیر عامل شهرداری گرگان با بیان این‌که چنانچه فدراسیون به این موضوع رسیدگی نکند از لیگ کناره‌گیری خواهند کرد، به ایرنا گفت: متاسفانه برخی بازیکنان تیم مهرام با حرکاتی که به سمت هواداران و بازیکنان نشان می‎ دادند، باعث تحریک آنان شدند. سرمربی مهرام هم قبل از بازی جو سالن را متشنج کرد.

این در حالی بود که مصطفی هاشمی سرمربی مهرام در این باره به ایسنا گفت: فحاشی، گاز اشک‌آور و گاز خردل و پرتاب اشیا به داخل زمین در جریان یک مسابقه ورزشی درست نیست. شانس آوردیم که ماموران انتظامی به ما کمک کردند که اگر نبودند، اتفاق‌های بسیار بدی می‌افتاد.

سرمربی مهرام درباره رفتنش به کلانتری نیز گفت: به کلانتری رفتیم و مساله را حل کردیم. واقعا اگر دوستان انتظامی نبودند مشخص نبود چه اتفاقی برای ما می‌افتاد، زیرا درگیری در سالنی که 5000 جمعیت دارد می‌تواند به امنیت شهر ضربه بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها