شبکه تلویزیونی العراقیه از کنترل نیروهای ویژه ارتش عراق با عنوان "گردان طلایی" و نیروهای داوطلب مردمی بر محله قادسیه در مرکز شهر تکریت خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۳۴۵
ارتش عراق وارد مرکز تکریت شد

این شبکه گفت: این محله به طور کامل پاکسازی شد و همه مینها و تله های انفجاری که عناصر گروه تروریستی داعش کار گذاشته بودند، خنثی شد.

فرماندهی نظامی عراق پیشتر اعلام کرد که نیروهای ارتش و داوطلب مردمی این کشور با تکمیل محاصره شهر تکریت توانستند خطوط کمک‌رسانی و پشتیبانی به عناصر گروهک تروریستی داعش در این شهر را قطع کنند

السومریه نیوز نیز به نقل از ، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین گزارش داد: نیروهای امنیتی با کمک نیروهای داوطلب مردمی توانستند "روستا و مزرعه عزت الدوری" در پشت دانشکده فنی در جنوب شرقی منطقه الدور در 25 کیلومتری تکریت را پاکسازی کنند.

وی افزود: این روستا دارای مزارع بزرگ و خانه هایی است که عزت الدوری بر ساخت آن نظارت داشت و متعلق به او است و تقریبا متروکه است.

در همین حال، سعید معن سخنگوی وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد: نیروهای پلیس فدرال توانستند منطقه الدواجن در اطراف شهر تکریت را بعد از نبردهای سنگین و وارد کردن تلفات زیاد به دشمن، پاکسازی کنند.

وی افزود: نیروهای پلیس اکنون به نواحی مشرف بر منطقه الدور رسیده اند.

جاسم جباره رئیس کمیته امنیتی در شورای استان صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی و مردمی بیش از 500 کیلومتر را آزاد کرده اند و در مسیر محاصره پل الفتحه در شمال ناحیه العلم برای قطع امداد رسانی به داعش از موصل و سوریه حرکت می کنند.

فرماندهی عملیات صلاح الدین آماده اجرایی عملیات نظامی از سمت غرب رود دجله با نام محمد قائدنا(محمد رهبرما است) می شوند و این عملیات تکمیل کننده عملیات لبیک یا رسول الله خواهد بود.

در همین حال، فرماندهی عملیات بغداد از مصادره تعدادی از خودروهای گروه تروریستی داعش و خنثی سازی بمب ها و مواد منفجره کارگذاشته شده در خانه های شرق ناحیه الکرمه در استان فلوجه خبر داد و اعلام کرد: خطوط مقدم گروه تروریستی داعش فروپاشیده است.

فرمانده پلیس استان دیالی در شرق عراق از پاکسازی بیش از یکصد کیلومتر مربع در استان صلاح دین از دست عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

جمیل الشمری اظهار داشت: نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراقی در محور دیالی - صلاح الدین در 72 ساعت گذشته، بیش از 13 روستا را که مساحت آن بیش از یکصد کیلومتر مربع می باشد از لوث داعش پاکسازی کردند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها