مرکزاستان صلاح‌الدین در آستانه آزادی کامل قرار گرفت

درگیری‌ شدید ارتش عراق در تکریت و اسارت دهها داعشی

درگیری‌های رو‌درروی ارتش عراق با داعش در شهر تکریت عراق امروز تشدید شد و پس از آزادی شرق آن از دست داعش، مرکز استان صلاح‌الدین اکنون به آزادی کامل نزدیک‌تر شده است.
کد خبر: ۷۷۵۸۰۷
درگیری‌ شدید ارتش عراق در تکریت و اسارت دهها داعشی

«منابع میدانی» در شهر تکریت عراق گفتند که «نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای مقاومت بسیج مردمی (الحشد الشعبی) توانستند بعد از درگیری شدید با داعش منطقه الزور در شرق شهر تکریت را تحت سیطره خود درآورند».

منطقه الزور به ناحیه العلم که در شرق تکریت است متصل است. در این درگیری‌ها ده‌ها تن از گروهک تروریستی داعش کشته شدند.

تکریت مرکز استان صلاح‌الدین عراق، در 140 کیلومتری شمال غربی بغداد و بر کرانه رود دجله قرار دارد که قبل از هجوم داعش، نزدیک به 300 هزار نفر جمعیت داشت.

از سوی دیگر نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای الحشد الشعبی بعد از درگیری شدید با دو گروه بعثی داعشی «البوعجیل» و «البوناصر» در تکریت توانستند ده‌ها تن از آنها را از پای در آورند.

هم‌زمان صبح امروز صدها نفر از نیروهای مقاومت بسیج مردمی (الحشد الشعبی) از گروه های مختلف (گردان عصائب اهل حق، گردان سید الشهداء، گردان البدر و ...) برای کمک به نیروهای عراقی وارد استان صلاح‌الدین شدند.

در ادامه، نیروهای عراقی پس از کنترل بر نواحی باز پس گرفته شده توانستند دهها داعشی که هنوز تعداد دقیق آنان مشخص نشده است، به اسارت درآورند و مقدار زیادی سلاح و تجهیزات عربستانی را کشف و ضبط کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها