شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۷۶۷۶۷
هزینه یک میلیاردی یک نماینده در شهری کوچک

گردش کار عجیب احداث یک سرویس بهداشتی در سیستم اجرایی

روزنامه خراسان امروز در ستون ویژه‌های خود نوشت:بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی از بوروکراسی و مشکلات اداری موجود برای حل برخی اختلافات حقوقی در قوه مجریه، مشخص شده است اختلاف یک شرکت خصوصی و مسئولان اجرایی در یکی از استان‌های مرکزی کشور در خصوص احداث دیوار و سرویس بهداشتی یک مدرسه روستایی پس از طی مراحل مختلف در استان، بالاخره توسط نماینده ویژه رئیس‌جمهور، برای بررسی اجرا یا تفسیر قرارداد مربوطه، به شورای عالی فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارجاع شده است.

به مردم دروغ نگوییم

خراسان در این ستون نوشته است: هیچ مسئولی حق ندارد به مردم دروغ بگوید پرواضح است که دروغگویی در شرع مقدس اسلام حرام و آ ن قدر مذموم و نکوهیده است که امام عسگری(ع) می‌فرماید: «همه بدی‌ها و پلیدی‌ها در یک اتاق گرد هم آمده و کلید آن دروغ است.» پس تکلیف دروغ گفتن از نظر شرع کاملا روشن است و گوینده دروغ مستوجب عقوبت سخت. اما این تنها یک طرف مسئله است، مسئله مهم و خطر دیگر دروغ گفتن از سوی هر کسی و هر مسئولی در هر رده ای، ضربه خوردن به اعتماد و اطمینان مردم است آن هم مردم عزیز ایران بزرگ، مردمی که همه سختی‌ها و مشقات و رنج های به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و تمامی سختی های دوران 8 سال دفاع مقدس و همه مشکلات ناشی از فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی بر شانه های آنان بوده و هست.

مردمی که ناملایمات فراوانی را به خاطر رسیدن به آرمان های بلند انقلاب بزرگشان تحمل کردند و خواهند کرد چه برخی از مسئولان بفهمند، چه نفهمند و چه خود را به خواب غفلت بزنند یا نزنند و یادشان برود که مسئولیت، امانتی است که نظام از طرف مردم در اختیار آنان گذاشته و همه می‌دانند که چه سخت و وحشتناک است عقوبت خیانت در امانت. و بدیهی است که دروغ گفتن هر مسئولی در هر رده ای همانند کارشکنی، رشوه خواری، سوءاستفاده، حرام خواری، زد و بند، اختلاس، بی تعهدی، ناکارآمدی، بی لیاقتی و ... خود خیانتی در امانت خطیر مسئولیت محسوب می شود و آیا واقعا دروغ گفتن و ضربه زدن به اعتماد و اطمینان مردم و پشت پا زدن به خون شهیدان وطن و ترویج بدبینی و سوءظن، خیانتی نابخشودنی به کشور و مردم نیست؟ آن هم خیانت به مردمی که جان و وجود و فرزندانشان و همه داشته‌های مادی و معنوی شان را برای نگاهداشت و پاسداری از انقلاب بذل کرده‌اند مردمی که در هر شرایطی استوار و ثابت قدم از انقلاب و دین و میهنشان حفاظت و حمایت کرده اند اما متاسفانه برخی از مسئولان فقط هنگام رای گرفتن از مردم یاد آنان می‌افتند. در حالی که همه مسئولان در تمامی رده‌ها در همه اوقات و احوال در هر مسئولیت اجرایی، قانونگذاری، نظارت، بازرسی و قضاوت باید به فکر خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم باشند و کمر همت خود را برای توسعه و پیشرفت کشور محکم ببندند آری به این مردم فقط باید صادقانه و موثر خدمت کرد و نه تنها نباید کسی به ایشان دروغ بگوید بلکه حتی نباید به گونه‌ای رفتار کنند یا سخن بگویند که تلقی ناراستی و دروغ گفتن از رفتار و گفتار آنان در ذهن مردم ایجاد شود و مسئولان باید مراقب باشند که حتی به گونه ای سخن نگویند که حرف یکی در تناقض آشکار با سخن دیگر مسئول باشد و حرف ها و اظهارات مسئولان به گونه ای نباشد که تشخیص راست از دروغ برای عامه مردم دشوار شود با تحقق این مهم نه تنها به اعتماد و اطمینان مردم که اصلی ترین سرمایه دوام و بقای هر حکومتی است خدشه وارد نمی شود بلکه میزان همراهی هایشان با مسئولان برای فائق آمدن بر مشکلات، افزایش می یابد و مسلم است که با همراهی و همدلی مردم زمینه های رشد و شکوفایی کشور هر روز بیشتر می شود.باید بر این مسئله نیز تاکید کرد که همه مسئولان نظام اسلامی در تمامی رده ها در همه شئون رفتاری و گفتاری باید به گونه ای عمل کنند که نه تنها مورد اعتماد و اطمینان مردم بلکه الگوی مناسبی برای مسئولان دیگر کشورها باشند و البته رسانه های ما نیز باید اخبار و اطلاعات را دقیق و به دور از غرض ورزی‌های گروهی و جناحی در اختیار مردم قرار دهند نه این که خدای ناکرده حتی اندکی از آنان در مسیر شایعه پراکنی، دروغ گویی، تهمت زدن، سیاه نمایی و ... گام بردارند.

چرا که رسانه ها نیز نقش مهمی در سالم سازی فضای اخلاقی، فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی کشور می توانند داشته باشند.و البته آحاد مردم نیز در زندگی فردی و اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ضمن حساس بودن به دروغ گفتن دیگران خصوصا مسئولان باید خود را مقید و متخلق به همه شئون اخلاق انسانی اسلامی بدانند و راست گویی را زینت بی بدیل شرافت انسانی خود قرار دهند.

دلیل شرکت صبا کمالی در مراسم ترحیم والده احمدی‌نژاد

روزنامه آرمان در صفحه آخر خود نوشت:شنیده شد که حاشیه‌های عجیب و غریب مراسم خاکسپاری و ترحیم والده محمود احمدی‌نژاد با گذشت دو هفته همچنان ادامه دارد. عکاسان یک سوژه جالب را از دست دادند. حضور صبا کمالی در این مراسم آن‌قدر دور از ذهن بود که شاید خیلی‌ها به چشم خودشان دیدند اما باور نکردند. چرا صبا کمالی در مراسم ترحیم والده احمدی‌نژاد شرکت کرد چند روز بعد هم که تصویری از حضور صبا کمالی در این مراسم روی خروجی سایت‌ها قرار گرفت بعضی در اصالت عکس تشکیک کردند! اما این بازیگر در گفت‌و‌گو با تماشاگران امروز حضورش را در این مراسم تائید می‌کند. چرا صبا کمالی در مراسم ترحیم والده احمدی‌نژاد شرکت کرد؟ او درباره علت این اقدام خود توضیح می‌دهد: «حضور من نوعی قدر‌شناسی بود. چون زمانی که من ممنوع‌التصویر شدم آقای احمدی‌نژاد شخصا برای رفع مشکلم به من کمک کردند».

سیزدهمین هیات مدیره خانه سینما انتخاب شد

آرمان نوشت:شنیده شد که در انتخابات هیات مدیره خانه سینما هیچ نماینده ای از جامعه تهیه‌کنندگان و کارگردانان حائز اکثریت آرا نشد. ایلنا نوشت: در ابتدای مجمع عمومی که از ساعت 17دیروز با حضور سیروس الوند، محمد سریر، امیر اثباتی، محمد مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، ابراهیم مختاری، مرتضی رزاق کریمی آغاز شد؛ گزارش عملکرد هیات مدیره از 20 اسفند 92 تا 11 اسفند 93 برای حاضران خوانده شد و سپس انتخابات هیات مدیره جدید خانه سینما برگزار شد. بر این اساس محمدرضا موئینی با 21 رای، ابراهیم مختاری با 20 رای، بهمن اردلان با 18، کامران ملکی با 16، آتیلا پسیانی با 16، شادمهر راستین با 15 رای، خادم با 14 رای هیات مدیره خانه سینما شدند. و علی آشتیانی‌پور با 12 رای و محمدرضا سکوت با 10 رای عضو علی‌البدل شدند. همچنین عبدالله اسفندیاری بازرس اصلی و ایمان کریمیان بازرس علی‌البدل شدند.

لغو چندباره یک کنسرت مجوزدار در بوشهر

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که تهیه‌کننده برگزاری یک کنسرت گفت: لغو چندباره یک کنسرت برنامه‌ریزی شده پاپ در بوشهر باعث ضرر یک میلیارد و 200 میلیون ریالی شده است. فرارو نوشت؛ برگزارکننده کنسرت سیروان خسروی افزود: این کنسرت قرار بود در روزهای 17 و 18 دی‌ و بهمن‌ و نهم و دهم اسفندماه امسال در بوشهر برگزار شود که به‌دلایل نامشخصی لغو شده است. ارسلان خدری یادآورشد: سرجمع درآمد فروش دوهزار و 400 بلیت به صورت اینترنتی برای کنسرت سیروان خسروی در بوشهر یک میلیارد و 700 میلیون ریال است. این تهیه‌کننده اضافه کرد: اگر این کنسرت در تاریخ‌های مقرر برگزار می‌شد این ضرر رخ نمی‌داد. وی گفت: لغو کنسرت در تاریخ های 17 و 18 دی‌ماه دو روز قبل از اجرا انجام شد و همین تاریخ در بهمن‌ماه نیز سه روز قبل از اجرا، لغو شد .

دو خصلت مهم هاشمی از دید اکرمی

آرمان آورده:شنیده شد که معاون نهاد ریاست‌جمهوری گفت: من هاشمی را شناسنامه انقلاب می‌دانم. ایشان از نظر سابقه و اندیشه عالی است اما این به معنا نیست که به او نمره 20 می‌دهیم نه، یقینا هاشمی‌رفسنجانی هم اشتباه زیاد دارد. مثلا ایشان بسیار عاطفی است. به خاطر همین عاطفی بودن است که نمی‌تواند به دخترش بگوید که کمتر وارد حاشیه شود. سیدرضا اکرمی اضافه کرد: یا ایشان راننده‌ای داشت که باید بعد از 4 سال عوض می‌شد و اگر آیت‌ا... هاشمی این را می‌فهمید می‌گفت: نه، من با او انس گرفتم و نمی‌خواهد او را عوض کنید. آیت‌ا... هاشمی خوشبینی مفرط نسبت به افراد دارد. ببینید چه حمله‌هایی به ایشان شد اما آیت‌ا... هاشمی به‌دلیل آن روحیه عاطفی، برخوردی با این آقایان نکرد.

هزینه یک میلیاردی یک نماینده در شهری کوچک

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که محمدرضا خباز درباره برخی اتهامات اخیر به دولت مبنی بر تلاش برای دخالت در انتخابات آتی مجلس و زمینه‌سازی برای راهیابی افراد و احزاب نزدیک به دولت در مجلس دهم، اظهار کرد: این اتهامات برای فرافکنی و تحت‌الشعاع قرار دادن افکار عمومی است که ذهن‌ها را از واقعه تلخ و اتفاق اسفناکی که در دولت قبل رخ داده است، منحرف کنند. آنا نوشت؛ وی در بخشی دیگر از صحبت هایش گفته: بنده نامزدی را در یکی از شهرهای کوچک دیدم که خودش هم اعلام کرد برای انتخابات یک میلیارد تومان هزینه کرده تا رأی آورده است.

تجمع کسبه خیابان 17 شهریور مقابل مجلس

آرمان آورده:شنیده شد که تعدادی از کسبه خیابان 17 شهریور تهران در اعتراض به از بین رفتن در تجاری این خیابان و ایجاد محدودیت تردد در آن، مقابل مجلس تجمع کردند. ایسنا نوشت؛ کسبه خیابان 17 شهریور پس از تجمع خود در نامه‌ای از مجلس و ریاست آن خواستند تا پیگیر موضوع رفع محدودیت‌های تردد در خیابان 17 شهریور باشند؛ چراکه پس از ایجاد سنگفرش و ممنوعیت تردد به مدت سه و نیم سال است که کسبه این خیابان سرگردان و بیکار و در شرف ورشکستگی هستند. در این نامه از نماینده شهرداری و اقدام در ایجاد غرفه‌های موقت در خیابان 17 شهریور انتقاد شده است.

زمان تعیین رئیس دانشگاه تهران

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که وزیر علوم تعیین رئیس دانشگاه تهران تا پیش از سال جدید خبر داد. دکتر محمد فرهادی گفت: حفظ جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه تهران نیازمند برنامه‌های منسجم سالانه است.

وی افزود: دانشگاه تهران خاستگاه بزرگانی چون دکتر چمران، دکتر مطهری و شهید علی محمدی است. در حال حاضر محمود نیلی احمد آبادی، سرپرستی این دانشگاه را برعهده دارد. دانشگاه تهران هم‌اکنون دارای 25 دانشکده، 9 پردیس و 11 مرکز پژوهشی است و از استادان مجرب ایرانی در بیشتر رشته‌ها بهره می‌گیرد.

درگذشت بنیانگذار کاراته در ایران

آرمان نوشت:شنیده شد که فرهاد وارسته بنیانگذار ورزش کاراته در ایران و نایب رئیس اسبق فدراسیون جهانی کاراته درگذشت. تابناک نوشت: استاد وارسته پس از اتمام تحصیلات خود در آمریکا در رشته علوم سیاسی و بین‌الملل در سال 1344 به کشور بازگشت و در همان سال نخستین کلاس آموزش کاراته را در زیرزمین منزل مسکونی پدرش به راه انداخت.

برادر عبدالمالک ریگی دستگیر شده است

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که برادر عبدالمالک ریگی در عملیاتی دستگیر شده است. فرارو نوشت: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که مقامات پاکستانی هویت و چگونگی دستگیری دو تروریست در منطقه بلوچستان پاکستان را افشا نکرده اند، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، یکی از افراد دستگیر شده ستار ریگی برادر عبدالمالک ریگی از شاخص‌های گروهک تروریستی جیش العدل است.

آب دریاچه ارومیه نیم متر بالا آمد

آرمان نوشت:شنیده شد که تراز آبی دریاچه ارومیه 49 سانتی‌متر افزایش یافت. فرارو نوشت: مدیر مطالعات پایه منابع آبی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین پایش‌ها تراز آبی دریاچه ارومیه به یک هزار و 270 متر و 64 سانتی متر از سطح آب‌های آزاد جهان رسیده است که این میزان 49 سانتی‌متر نسبت به ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) افزایش دارد.

تمجید «واشنگتن پست» از توانمندی رهبر معظم انقلاب

روزنامه ایران در شماره امروز خود چند خبر کوتاه را در ستون دیگه چه خبر آورده است:عضو ارشد اندیشکده امریکایی شورای روابط خارجی در مقاله‌ای نوشت: «رهبری نبوغ‌آمیز آیت‌الله خامنه‌ای، ایران را به قدرت برتر از خلیج فارس تا کرانه‌های مدیترانه تبدیل کرده است.» به گزارش ایرنا «ری تکیه» در مقاله خود با عنوان «نبوغ رهبر عالی ایران» در روزنامه واشنگتن پست نوشت: «رهبر ایران یک متفکر استراتژیک تراز اول است که با صبوری و از طریق مذاکره، اهداف ایران را دنبال می‌کند.» وی تأکید کرد: در حالی که رهبر ایران در طول مذاکرات هسته‌ای بر موضع ایران استوار ایستاد، قدرت‌های بزرگ نااستوار و سست شدند؛ با ظهور «طرح مشترک اقدام» در نوامبر 2013، وضعیت به سود ایران تغییر کرد. امریکا در برابر غنی‌سازی ایران در داخل این کشور تسلیم شد و موافقت کرد که این غنی‌سازی در نهایت می‌تواند به مقیاس صنعتی برسد.

اوباما از تماشای تلویزیونی سخنان نتانیاهو خودداری کرد

ایران نوشت:سی‌ان‌ان ساعاتی پیش از انجام سخنرانی دیروز نتانیاهو در کنگره، خبر داد رئیس‌جمهوری امریکا نه تنها هنگام سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل غایب خواهد بود، بلکه حتی حاضر نیست به تماشای تلویزیونی سخنان او بنشیند. به گزارش انتخاب، رئیس‌جمهوری امریکا، پیشاپیش سخنرانی دیروز نخست وزیر اسرائیل در کنگره امریکا را تخریب کننده توصیف کرده بود.

سردار فدوی: باز نگه داشتن «تنگه هرمز» وظیفه شرعی است

ایران نوشت:فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امریکایی‌ها را عامل ناامنی منطقه خلیج فارس و دیگر مناطق دنیا دانست و تأکید کرد: «در صورت بسته شدن تنگه هرمز، امریکایی‌ها عامل آن خواهند بود.» سردار سرتیپ «علی فدوی» در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، در عین حال، باز نگه داشتن تنگه هرمز را به وظیفه‌ای شرعی برای انتقال انرژی از منطقه خلیج فارس به جهان دانست و گفت: «انتقال انرژی منطقه خلیج فارس به دیگر مناطق دنیا از طریق تنگه هرمز حکمی شرعی برای ما دارد، به لحاظ اینکه اگر این نباشد برای مردم دنیا زحمت به وجود می‌آید.»

70 درصد جوانان از فیلترشکن استفاده می‌کنند

روزنامه ایران نوشت:تازه‌ترین نتایج یک پژوهش وزارت ورزش و جوانان ایران مشخص کرد که 70 درصد جوانان 15 تا 29 ساله ایرانی برای دسترسی به اینترنت، از فیلترشکن استفاده می‌کنند. محمدتقی حسن‌زاده، رئیس «مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی» وزارت ورزش و جوانان با اعلام این آمار به ایسنا، افزوده است: «بر اساس نتایج پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان، حدود 68 درصد جوانان ایرانی از اینترنت استفاده می‌کنند که بیش از 19 درصد آنان برای چت، 15 درصد برای منظور ارتباط با شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، بیش از 15 درصد برای سرگرمی و بازی و 10 درصد برای پژوهش‌های علمی از اینترنت بهره می‌برند.» به گفته این مقام، «تنها 45 درصد از ایرانیان به اخبار صدا و سیما اعتماد می‌کنند.»

گروه‌های فشار «کولایی» را از فرودگاه برگرداندند

ایران نوشت:دکتر الهه کولایی که برای سخنرانی در عصر یک‌شنبه در دانشگاه شیراز به این شهر رفته بود، در فرودگاه شیراز توسط گروه‌های فشار به تهران برگردانده شد. به گزارش انصاف نیوز، این استاد دانشگاه قرار بود عصر روز یک‌شنبه در برنامه‌ای با عنوان «بررسی روابط جدید ایران با کشورهای جهان در آستانه توافقات هسته‌ای» به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست در دانشگاه شیراز سخنرانی کند.

بازداشت مدیر منصوب دولت قبل در خراسان

روزنامه ایران آورده:استاندار خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایرنا بازداشت مدیر یک واحد بزرگ صنعتی در استان خراسان شمالی را که منصوب دولت گذشته بود تأیید کرد. اتهام او ارتکاب مفاسد اقتصادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها