مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در نوروز حدود ۴۰ هزار زایر در عتبات حضور خواهند داشت، بنابراین باید فعالیت‌های فرهنگی در این ایام متناسب با حضور زایران صورت گیرد.
کد خبر: ۷۷۶۱۶۴
برنامه‌های فرهنگی عتبات عالیات اعلام شد

حجت‌الاسلام حمید احمدی در جلسه شورای فرهنگی بعثه‌ رهبر معظم انقلاب در عراق گفت: در نوروز حدود ۴۰ هزار زائر در عتبات حضور خواهند داشت بنابراین باید فعالیت‌های فرهنگی در این ایام متناسب با حضور زائران صورت بگیرد و نسبت به برنامه‌ریزی در این مدت اهتمام جدی شود.

وی ابراز امیدواری کرد: همچون سنوات گذشته «موکب الامام رضا (علیه السلام)» به مدت سه شب در ایام فاطمیه با حضور زائران ایرانی برگزار شود که زمان برگزاری این مراسم یک ساعت بعد از نماز مغرب و عشاء مناسب خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدی اظهارداشت: مسابقات فرهنگی و ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های است که برای ایام نوروز و فاطمیه برای زائران تدارک دیدیم که امیدواریم با موفقیت این برنامه‌ها برگزار شود.

وی افزود: همچنین برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز و فاطمیه در شهر نجف اشرف از سوی بعثه رهبر معظم انقلاب در صحن حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) با حضور زائران و مجاوران حرم علوی برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این زمینه با عتبه علوی و سایر بخش‌های فرهنگی حرم مذاکراتی صورت گرفته و موافقت اولیه انجام شده است و سایر رایزنی‌ها نیز در روزهای آینده انجام خواهد گرفت که امیدواریم به خوبی برگزار شود.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: همچنین با رسانه ملی مذاکراتی صورت گرفته است تا این محافل معنوی به صورت زنده از کربلای معلی و نجف اشرف پخش شود تا سایر مردم ایران نیز در این محافل معنوی شریک شوند.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق نیز در خصوص برنامه‌های فرهنگی بعثه رهبری در عراق گفت: تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم بست تا این محافل به بهترین شکل ممکن برگزار شود و امیدواریم که با همراهی و همکاری سایر بخش‌ها شاهد رشد و شکوفایی این برنامه‌ها باشیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها