معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای تنها درباره برنامه هسته‌ای ایران گفتگو می‌شود تأکید کرد که تحریم‌های ضد ایرانی درباره تروریسم و حقوق بشر به قوت خود باقی خواهند ماند.
کد خبر: ۷۷۵۲۵۵
تحریم‌های ایران درباره تروریسم و حقوق بشر باقی می‌ماند

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد آمریکا که در مؤسسه کارنگی، یک اندیشکده آمریکایی، درباره سیاست خارجی آمریکا در قبال آسیای شمال شرقی سخن می‌گفت در پایان اظهارات خود به سؤالات حاضران پاسخ داد.

شرمن در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 گفت: "هر گونه توافقی تضمین خواهد کرد که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و اینکه همه مسیرهای به سمت مواد شکافتی لازم برای سلاح هسته‌ای مسدود خواهند شد. این معیاری است که ما برای دستیابی به یک توافق خوب و پایا در نظر خواهیم گرفت."

وی در ادامه تأکید کرد که دستیابی به این توافق خوب بسیار پیچیده و سخت خواهد بود.

شرمن در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره تبعات احتمالی یک توافق هسته‌ای برای نقش تهران در منطقه تأکید کرد که "هیچ معامله بزرگی با ایران" در کار نیست، "مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای است، ما کاملا درباره آنچه که در منطقه رخ می‌دهد آگاه هستیم، همه تحریم‌های ما درباره تروریسم و حقوق بشر و نگرانی‌های ما درباره ثبات منطقه به قوت خود باقی است و متأسفانه برای مدتی بسیار طولانی باقی خواهد ماند. ما درباره امنیت و ثبات منطقه بسیار نگران هستیم، به همین دلیل کری هفته آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا با ملک سلمان دیدار کند و من در روز جمعه به وی خواهم پیوست تا با اعضای شورای همکاری خلیج فارس در لندن دیدار کنیم، به همین دلیل است که در مشورت مداوم با اسرائیل هستیم، به همین دلیل است که وزیر [خارجه] در گفتگوی مداوم با اردن و رهبران لبنان است.

وی در ادامه افزود: اما تنها به این دلیل که ایران سعی در متوقف کردن داعش دارد و ما نیز همین سعی را داریم، به این معنا نیست که فعالیت‌های‌مان را با یکدیگر هماهنگ می‌کنیم. ما به خوبی و وضوح می‌دانیم که ایران در منطقه چه می‌کند و مذاکرات هسته‌ای تنها درباره مذاکرات هسته‌ای است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها