سومین نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات وابسته، سه شنبه پنجم اسفند ماه با حضورمعاون حقوقی رئیس جمهور،معاون سازمان ملی استاندارد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل دائمی نمایشگاههای سمنان افتتاح شد.
کد خبر: ۷۷۴۴۳۲
افتتاح نمایشگاه ملی خودرو در سومین قطب خودروسازی کشور

استاندار سمنان نیز با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت مناسبی برای تولید قطعات خودرو در کشور برخوردار است، خواستار حمایت از تولیدکنندگان قطعات خودرو شد.

محمد وکیلی با اشاره به وجود پنج دانشکده فنی در زمینه خودروسازی در استان سمنان، گفت: این استان می تواند پس از تهران و خراسان رضوی به عنوان سومین قطب خودروسازی کشور مطرح شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 20 درصد قطعات فنی خودروی کشور در استان سمنان تولید می شود.

اسودی با اشاره به وجود دو هزار و 22 واحد صنعتی در استان سمنان گفت: 123 واحد از این تعداد مربوط به صنایع و قطعات خودرو است.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی در استان سمنان زمینه اشتغال شش هزار نفر را فراهم کرده است، افزود: 13 درصد اشتغال استان سمنان مربوط به صنایع وابسته به خودرو است.


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به صورت تخصصی و ملی، برای عرضه و نمایش قطعات، تجهیزات و ماشین آلات صنعت خودرو افتتاح شده و تا هشتم اسفند ماه به روی علاقمندان گشوده است

معاون نظارت بر اجرای سازمان استاندارد ایران نیز در این مراسم گفت: خودرو سازی و صنعت ساختمان دو موتور محرکه اقتصاد کشور هستند.

وحید مرندی مقدم با اشاره به اینکه صنعت خودرو در کشور در بخش استاندارد با شاخص های روز دنیا هماهنگ است، گفت: افزایش استاندارد قطعات خودرو می تواند زمینه ساز افزایش کیفیت خودروها باشد.

خوشه صنعتی خودرو سه سال است توسط شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ایجاد شده و برگزاری نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات وابسته در سمنان از برنامه های این خوشه صنعتی است.

127 قطعه ساز و تولید کننده خودرو در نمایشگاه ملی صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های استان سمنان حضور دارند.

استان سمنان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه تولید قطعات خودروسازی در کشور است و صنعت خودروسازی در این استان رو به توسعه است

هم اکنون در استان سمنان 120 واحد تولید کننده قطعات خودرو و هفت واحد مهم تولید کننده خودرو فعالیت دارند

شرکت اتوبوس‌سازی عقاب افشان سمنان نیز که خط تولید اتوبوس‌های اسکانیا را دارد از شرکت‌های بزرگ اتوبوس‌سازی در خاورمیانه است که در شهرک صنعتی سمنان فعالیت می‌کند و با ارائه محصولات صادراتی خود در این نمایشگاه حضور فعال دارد.

همچنین شرکت خودروسازی فردا خط تولید خودروی سواری با مشارکت شرکت خودروسازی خارجی را در آستانه راه‌اندازی دارد. با بهره‌برداری از این شرکت زنجیره صنعت خودروسازی در این استان تکمیل می‌شود.

سمنان - خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها