یک دختر ایزدی که توانسته است از دست گروه تروریستی داعش فرار کند، جزئیاتی را از نحوه برخورد عناصر این گروه با زنان ایزدی ربوده شده فاش کرد.
کد خبر: ۷۷۳۸۰۲
نحوه برخورد داعش با زنان ایزدی از زبان یک نجات یافته

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماجرای زنان ایزدی ربوده شده توسط داعش، تعجب و شگفتی زیادی را درباره اقدامات این گروه و اهداف آن برمی انگیزد.

"دلفین" دختر ایزدی 20 ساله، از نحوه برخورد داعش با دیگر دختران بازداشت شده توسط این گروه پرده برداشت.

دلفین به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: افراد مسلح داعش از ما خواستند که دین و عقیده خود را تغییر دهیم، اما ما نپذیرفتیم. سپس به ما گفتند که در ازای آزادی و ترک روستای ما، دارایی های ما را خواهند گرفت.

وی که توانسته است از دست داعش فرار کند، اقدام گروه داعش به فروش زنان و دختران ایزدی و برخورد خشونت آمیز با آن ها را تایید کرد و گفت: آن ها ما را در شهر رقه در سالنی جمع کردند، و افراد مسلح از ساعت نه صبح تا یک نیمه شب به آنجا می آمدند، تا دختران را انتخاب کنند و بخرند.

این دختر نجات یافته ایزدی تاکید کرد: توجه جامعه بین المللی به مساله زنان ایزدی در مقایسه با بلایی که داعش بر سر آن ها آورده است در سطح مطلوب نیست و جامعه بین المللی باید برای حمایت از زنان ایزدی قربانی، اقدامات لازم را انجام دهد.

گزارشها حاکی است که هزاران دختر نوجوان و جوان ایزدی، که از اقلیت های عراق هستند؛ در اوایل ماه اوت گذشته به دست عناصر گروه تروریستی داعش در شمال عراق ربوده شده، و در بازارهای این گروه تروریستی مانند بردگان فروخته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها