فراری‌ها قبل از پرداخت جریمه محاکمه می‌شوند

جزییات جدید معافیت دانشجویان انصرافی و سربازان فراری

دانشگاه تهران روز سه شنبه میزبان است

برگزاری همایشی برای بررسی وضعیت « خدمت سربازی»

همایش بررسی ابعاد حقوقی و جامعه شناسی خدمت سربازی با هدف بررسی مسائل و مشکلات گوناگون سربازان روز سه شنبه هفته جاری در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۷۷۳۴۸۸
برگزاری همایشی برای بررسی وضعیت « خدمت سربازی»

این همایش یک روزه به همت انجمن علمی حقوق دانشگاه تهران با حضور اساتید، دانشجویان و صاحبنظران حوزه اجتماعی برگزار می‌ شود.

بررسی حقوقی شکل‌گیری قانون خدمت سربازی به شیوه کنونی، جایگاه سربازان در قانون اساسی، مسئولیت دفاعی و خدماتی برای سربازان، روند حقوقی تصمیم گیری در خصوص خدمت سربازی، بررسی نقش نهادهای تصمیم گیرنده در باره خدمت سربازی، نقش مجلس، دولت و ستاد کل نیروهای مسلح در تدوین قوانین و مقررات سربازی، عدالت اجتماعی و خدمت سربازی، محدودیت‌های سربازان غایب، یکسان نبودن نوع خدمت برای همه، حقوق اندک سربازان، قوانین حمایتی پس از خدمت و، فروش خدمت سربازی از محورهای موضوعات این همایش است.

امیر سرتیپ «حبیب بقایی» جانشین فرماندهی سابق کل ارتش و مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور نظامی، دکتر «عباسعلی منصور آرانی» سرتیپ بازنشسته ارتش و رئیس سابق آموزش کل ارتش و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، «محمدرضا اکبرحلوایی» معاون سابق سازمان وظیفه عمومی ناجا، دکتر «غلامحسین الهام» استاد حقوق دانشگاه تهران، و دکتر «سعید حاجی ناصری» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران از جمله سخنرانان این همایش هستند.

به گفته برگزارکنندگان همایش، فراخوان معرفی راهکارهایی برای مفید شدن خدمت سربازی طی هفته های اخیر در میان دانشگاه های شهر تهران توزیع شده که تاکنون از سوی استادان و دانشجویان، پاسخهای ارزنده به آن داده شده است.

راهکارهای ارسال شده دربرگیرنده بخش های کشاورزی، صنعت، اصلاح شیوه کنونی، نحوه تقسیم سربازان، چگونگی استفاده از وقت سربازان، سربازی و کارآفرینی و موارد دیگر است.

این همایش ساعت 14 روز سه شنبه پنجم اسفند در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به وب سایتkhedmatesarbazi.com مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها