بیماران روانی که به دلیل بیماری مرتکب قتل می‌شوند، امسال هم جنایت‌های تلخی را رقم زدند؛ جنایت‌هایی که قربانیان آنها اغلب زنان و از اعضای خانواده‌شان بودند. این قاتلان با تائید بیماری‌شان از سوی متخصصان پزشکی قانونی، از مجازات قصاص نجات یافتند.
کد خبر: ۷۷۲۴۶۲
بیمارانی که راحت آدم می‌کشند

قتل پدر پس از کشتن همسر

در نخستین پرونده، مردی در میاندوآب پس از درگیری با پدرش، او را به طرز هولناکی به قتل رساند. تیم جنایی پس از حضور در محل، با جسد مرد سالمند روبه‌رو شدند.یکی از پسران مقتول در تحقیقات گفت: برادرم به نام کریم دچار بیماری روحی و روانی است و امروز پس از درگیری با پدرمان، با گاز پیک‌نیکی به سر او چند ضربه زد و گریخت. من در آشپزخانه مشغول صرف شام بودم که متوجه این درگیری شدم و خودم را به اتاق رساندم، اما خیلی دیر شده بود. از سوی دیگر به دلیل این‌که برادرم مشکل روحی دارد، جرات نکردم در برابرش مقاومت کنم.

ماموران در بررسی‌های خود دریافتند کریم سال 1389 نیز به دلیل بیماری روانی دست به قتل همسرش زده بود و پس از محاکمه در دادگاه به دلیل این‌که جنون او از سوی پزشکی قانونی تائید شده بود، به قصاص محکوم نشد. مرد جوان پس از آزدی از زندان به سمت مصرف موادمخدر رفته و اعتیاد شدیدی به تریاک پیدا کرده بود.

با توجه به این‌که احتمال اقدامی جنون‌آمیز از سوی متهم وجود داشت، ماموران اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرده و پس از چند ساعت قاتل را با همکاری اعضای خانواده‌اش دستگیر کردند.متهم پس از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به جرم خود گفت: بعد از کشتن همسرم، بیماری‌‌ام تشدید شد. از زندان که آزاد شدم برای آرامش روانم به سمت مصرف تریاک رفتم. پدرم همیشه به من و مادرم ناسزا می‌گفت و رفتار خوبی با ما نداشت. شب حادثه هم شروع به ناسزاگویی کرد که دچار جنون شدم و به حرف‌هایش اعتراض کردم. او گاز پیک‌نیکی را برداشت تا مرا بزند که آن را از دستش گرفتم و با آن چند بار به سرش زدم. حالا هم از کار خود پشیمانم.

دختر جوان قربانی همسایه مجنون

دختر جوان هنگامی که برای رفتن به محل کار از خانه خارج می‌شد، نمی‌دانست مرگ در کوچه‌شان به کمینش نشسته است. در جریان این حادثه جوان دیوانه‌ای با نیت شیطانی وی را به داخل خانه‌ای کشاند، اما وقتی با مقاومت وی روبه‌رو شد،‌ با ضربات مرگبار کارد به زندگی او پایان داد. بنا بر این گزارش، نخستین ساعات صبح سی‌ام تیر امسال ساکنان محله‌ای در آمل با فریادهای دختر جوانی سراسیمه به خیابان دویدند. آنان وقتی با پیکر خون‌آلود و نیمه جان دختر همسایه روبه‌رو شدند بسرعت وی را به بیمارستان 17 شهریور انتقال داده و همزمان ماموران را در جریان قرار دادند. با حضور ماموران و تحقیق از همسایه‌ها، پلیس اطلاعاتی به دست آورد که نشان می‌داد پسر جوانی که در همان محله زندگی می‌کند و بیست و هفت ساله و علی نام دارد، به دختر جوان حمله و او را با کارد مجروح کرده است. بررسی‌ها درباره جوان جنایتکار نشان می‌داد که وی به بیماری روحی و روانی ابتلا بوده و کر و لال است. به این ترتیب با توجه به مشخصاتی که از جوان مهاجم به دست آمده بود، پلیس مخفیگاه او را ردیابی و وی را بازداشت کرد.

قتل خواهر

در جنایتی دیگر در پایتخت، پسر جوانی که به دلیل جنون مادرش را به قتل رسانده بود، پس از آزادی در جریان درگیری با خواهرش او را هم کشت. پسر مجنون سال 86 در جنایتی تلخ مادر خود را با ضربه‌های چاقو به قتل رساند و پس از دستگیری، پزشکان جنون او را تائید کردند.وی مدتی را در بیمارستان روانی بستری بود و پس از بهبود حالش مرخص شد. وی چند ماه پس از رهایی از بیمارستان با خواهرش درگیر شد و او را هم به قتل رساند.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها