جام جم ورزشی: فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به ستاره های ایران اشاره کرده و گفته است در تابستان آینده همه نگاه ها به یک بازیکن جوان ایرانی خواهد بود؛ "بهنام یخچالی".
کد خبر: ۷۷۲۰۱۹
گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال از ستاره‌های ایران/ نگاه‌ها به سمت بهنام یخچالی است

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به تیم ملی ایران و ستاره های جوانش اشاره کرده و تاکید زیادی به یک بازیکن جوان و آینده دار داشته است؛ "بهنام یخچالی" که به گفته سایت فدراسیون جهانی همه نگاه ها به سمت او است.

در این گزارش آمده است:

شما همه چیز را درباره ستاره های بسکتبال ایران می دانید که باعث شدند ایران وارد نقشه بسکتبال جهانی و شناخته شود. این کشور در چهار دوره گذشته رقابت های قهرمانی آسیا به سه قهرمانی رسیده است و در بازی های المپیک 2008 پکن، جام جهانی 2010 استانبول و جام جهانی 2014 اسپانیا حضور داشته است.

زمانی که به بسکتبال ایران فکر می کنید اولین اسمی که به سرعت به ذهن می آید حامد حدادی است، سنتر غول پیکر ایران که سابقه بازی در لیگ NBA را دارد. در کنار او نام صمد نیکخواه بهرامی فوروارد باهوش و تاثیرگذار ایران نیز به ذهن بسکتبال دوستان می آید.

مهدی کامرانی گارد راس کنترل نشدنی تیم ملی بسکتبال ایران نیز به همراه حامد آفاق یکی از بهترین شوت زن های آسیا کسانی هستند که همیشه با حضورشان در میدان باعث شدند تیم ملی ایران به عنوانی در رقابت های بین المللی برسد.

از سال 2010 یک بازیکن تکنیکی و باهوش دیگر که در ریباند بی نظیر است به جمع این ستاره ها اضافه شد و در تابستان سال آینده که تیم ملی ایران برای المپیک ریو تلاش می کند بازیکنی وارد میدان می شود که همه نگاه ها باید به سمت او باشد؛ بهنام یخچالی.

بهنام 191 سانتی متر قامت دارد و متولد شهرکرد است که اکنون به عنوان بسکتبالیست سال ایران انتخاب شده است. او نام خود را از تیم ملی جوانان ایران بر سر زبان ها انداخت. او در جام جهان زیر 19 سال به میزبانی پراگ نیز استعداد خود را به خوبی نشان داد. او تنها بعد از دو ماه از جشن تولد 19 سالگی اش نخستین جام جهانی خود را نیز تجربه کرد و به همراه تیم ملی ایران راهی اسپانیا شد.

او در بازی دوم تیم ایران در جام جهانی که برابر برزیل برگزار شد با شماره 6 وارد زمین شد و مهارت هایش را نشان داد؛ او با عملکردش از شرایط آینده بسکتبال ایران وستاره های در راه حرف زد.

بهنام ابتدا یک توپ از دست داد و سپس با همکاری محمد جمشیدی خودش را در موقعیت قرار داد. در ضد حمله به جمشیدی پاس داد و به سمت راست زمین رفت، زمانی که صاحب توپ شد با دریبل به طرف سبد برزیل خود را در موقعیت امتیاز قرار داد و با یک حرکت معکوس توپش را وارد سبد برزیل کرد.

تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 نتوانست از گروه خودش صعود کند و به 16 تیم اول برسد اما یک برد برابر مصر کسب کرد و در دیدار برابر فرانسه نیز این تیم که در نهایت به مدال برنز رسید را به دردسر انداخت. فرانسه در این مسابقه 81 بر 76 ایران را شکست داد و رقابتی دشوار داشت. بهنام یخچالی با سن و سال کمی که دارد در سه سال گذشته مهره ای کارآمد برای پتروشیمی بوده و در موفقیت این تیم در فصل جاری لیگ نیز نقش داشته است که این موضوع دوباره به او شانس پوشیدن پیراهن ملی را می دهد؛ شانس پوشیدن پیراهن تیمی که در ووهان چین به مصاف حریفان آسیایی خود می‌رود تا سهمیه المپیک ریو را کسب کند.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها