هشدار وزارت جهاد کشاورزی:

میوه‌ خارجی نخرید

معاون اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت چشمگیر کاهو، گوجه فرنگی و سیب زمینی خبر داد و گفت: گرد و غبار ایجاد شده در خوزستان کاهوها را بدرنگ کرده و سبب شده مشتریان تمایلی به بردن آن نداشته باشند.
کد خبر: ۷۷۱۵۳۱
گرد و غبار، کاهو را روسیاه کرد

علی امامی با بیان اینکه قیمت میوه نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است، افزود: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم پرتقال تامسون شمال ۳۰۰۰ تومان، سیب درختی درجه یک ۲۵۰۰ تومان، درجه دو ۱۷۰۰ تومان، نارنگی پاکستانی ۴۰۰۰ تومان، نارنگی بندری درجه یک ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، درجه دو ۳۵۰۰ تومان، نارنگی تخم ژاپنی شیراز ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، کیوی ۲۵۰۰ تومان، انار ۵۵۰۰ تومان و موز ۴۵۰۰ تومان است.

وی از کاهش قیمت سیب زمینی، گوجه فرنگی، سبزی و کاهو خبر داد و گفت: فراوانی تولید دلیل اصلی این امر است، ضمن اینکه ورود سیب زمینی نو به بازار سبب کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت این محصول شده است.

امامی افزود: علت گرانی کاهو نیز فراوانی این محصول و همچنین گرد و غبار ایجاد شده در خوزستان است که کاهوها را بدرنگ کرده و سبب شده مشتریان تمایلی به بردن آن نداشته باشند.

به گفته وی، هم اکنون قیمت هر کیلوگرم خیار رویال ۶۰۰ تومان، خیار رسمی ۸۵۰ تومان، گوجه فرنگی درجه یک بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان، هویج ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۵۰۰ تومان، پیاز بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان، کلم ۳۰۰ تومان، کاهو ۳۰۰ تومان، بادمجان ۵۰۰ تومان، کدو خورشتی ۵۰۰ تومان، کرفس ۴۰۰ تومان، سبزی قورمه، پلو، کوکو و آش ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن ۶۰۰ تومان است.

امامی با اشاره به اینکه نارنگی پاکستانی به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود، اضافه کرد: این میوه به شکل قاچاق وارد و پنهانی عرضه می‌شود که علت این مساله نیز نبود نظارت و عدم کنترل است.

بنابر گفته قائم مقام معاون وزیرجهادکشاورزی در امور باغبانی، میوه‌های خارجی موجود در بازار مجوز واردات، گواهی‌ها و استانداردهای لازم را ندارند و به مردم توصیه می‌شود از مصرف این میوه‌ها خودداری کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها