به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، محمدرضا نجفی منش در گفتگو با این رادیو اظهار داشت: هموطنان حق دارند از خودروهای جدید و به روز و با کیفیت استفاده کنند و امیدواریم با ساماندهی مسئله قیمت گذاری خودروها زمینه برای توسعه سرمایه گذاری و افزایش تنوع محصول و قدرت خرید مردم فراهم شود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می تواند به عنوان قطب صنعت خودروسازی منطقه مطرح شود و بازار 300 میلیون نفری را در منطقه و همسایگان شمالی و دیگر کشورها در اختیار بگیرد.
نجفی منش گفت: مشارکت ما با خودروسازان خارجی برای تولید محصول در داخل کشور هدفمند خواهد بود و باید شرایط پایداری ایجاد شود.
وی اظهار داشت: کیفیت سقف ندارد و زمانی که شهروندان اعلام کنند از کیفیت خودروهای داخلی راضی هستند در واقع روز مرگ این صنعت فرا می رسد برای اینکه انگیزه ای برای ارتقاء کیفیت وجود نخواهد داشت و ما همواره باید خود را برای پیشرفت فناوری ، ایمنی و کیفیت و استاندارد تولیدات خود آماده کنیم و این مسیر پایان پذیر نخواهد بود.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو تاکید کرد: هیچ خودروسازی در دنیا پیدا نمی شود که محصول آن 100 درصد بی نقص باشد و بارها در رسانه ها دیده می شود که شرکت های بزرگ خودروسازی فراخوان های زیادی برای تعمیر قطعه خاصی از خودرو می دهد.
وی افزود: پس نمی توان گفت کیفیت سقف دارد یا با ترکیب 9 هزار قطعه شامل 1300 نوع قطعه خودرو بدون ایراد خیلی سخت است و البته همه تلاش ها صورت می گیرد که ایرادی وجود نداشته باشد و هدف و برنامه ما نیز همین است اما اینکه ادعا کنیم خودروساز بی نقصی هستیم این حرف را نداریم و دوره گارانتی خودرو در دنیا نیز برای جبران این نقش احتمالی است.
نجفی منش درباره واردات خودرو هم گفت : 35 نمایندگی فعالیت دارند و به هیچ وجه انحصاری دیده نمی شودو کسانی که می خواهند وارد کنند باید از طریق نمایندگی اقدام کنند تا تضمین لازم برای ارائه خدمات پس از فروش داده شود و لوازم یدکی و قطعات آن را هم تامین کنند.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد