جام جم ورزشی: برخی از ستاره های بزرگ دنیای فوتبال آینده خود را با یک انتخاب اشتباه از بین بردند.
کد خبر: ۷۷۰۲۷۶
ستاره چگونه سوختی؟

به گزارش جام جم ورزشی ، تجربه در اکثر موارد نشان داده انتخاب باشگاه تنها بر اساس شهرت و پول چیزی جز زوال یک بازیکن را در پی نداشته است. چند بازیکن را سراغ دارید که در دوران اوج خود با پیشنهادهای باشگاه های بزرگ تر وسوسه شده و کل آینده فوتبالی خود را تغییر داده اند? چه بسا بازیکنان بزرگی که پس از تغییر باشگاه با افت شدیدی مواجه شدند و پس از آن هرگز نتوانستند به فرم قبلی خود برگردند. این ستاره ها به تدریج کمرنگ و کمرنگ تر شدند تا در نهایت ردی از آنها باقی نماند. در میان تمام بازیکنان بزرگی که به چنین سرنوشتی دچار شده اند به سراغ سه بازیکن می رویم و سپس یک احتمال دیگر را هم بررسی می کنیم.

مایکل اوون

پسر طلایی فوتبال انگلیس با آن گل استثنایی که در جام جهانی 98 فرانسه در 18 سالگی مقابل آرژانتین به ثمر رساند هرگز از یاد انگلیسی ها نمی رود. او پدیده ای بزرگ و قابل احترام در فوتبال انگلیس بود که در ترکیب تیم محبوب لیورپول و در کنار استیون جرارد خوش می درخشید. او در اوج محبوبیت و درخشش مورد توجه رئال مادرید قرار گرفت و در نهایت پس از پیغام های متعدد رئال مادرید در نهایت در سال 2004 رضایت داد تا از لیورپول جدا شود و به رئال برود. او اگر به گذشته برگردد هرگز این کار را نمی کند چرا که رئال مادرید آغاز دوران زوال او محسوب می شود. او در رئال مادرید همیشه نیمکت نشین بود و تنها یک فصل دوام آورد. بازگشت او به فوتبال انگلیس و بازی در تیم هایی همانند نیوکاسل، منچستریونایتد و استوک سیتی نیز نتوانست وی را به همان ستاره ای تبدیل کند که در لیورپول بود. اگر درخششی هم داشت بسیار کوتاه و مقطعی بود. اوون همیشه افسوس این را خواهد خورد که با یک انتخاب اشتباه دوران درخشش خود را بسیار کوتاه کرد.

آندری شوچنکو

شاید برای بازیکنی که یک بار جایزه برترین بازیکن سال اروپا را برده و سال ها در میلان ستاره قابل توجهی بوده قرار گرفتن در این فهرست خنده دار به نظر برسد. اما در نظر گرفتن اینکه شوچنکو در صورت ماندن در میلان می توانست به موفقیت های خیلی بیشتر دیگری برسد این نکته را ثابت می کند که او باقی دوران ستاره بودن خود را با پیوستن به چلسی سوزاند. شوچنکو در دوره ای به چلسی پیوست که دوران جاه طلبی این باشگاه لندنی آغاز شده بود. شوچنکو در سال 2006 با یک قرارداد مالی قابل توجه به چلسی پیوست و سه سال در این باشگاه بازی کرد. او چندی پیش در یک نظرسنجی به عنوان یکی از بدترین خریدهای تاریخ باشگاه چلسی معرفی شد. شوچنکو نیز باید از پیوستن به چلسی بسیار پشیمان باشد چرا که دیگر هرگز نتوانست به همان ستاره سابق تبدیل شود.

آنتونیو کاسانو

پسر بداخلاق ایتالیایی ها که همیشه جنجال ساز بوده است. زندگی او همیشه با حاشیه های کوچک و بزرگ گره خورده اما با این حال در مستطیل سبز هم یک بازیکن درخشان محسوب می شد. اوج دوران فوتبالی کاسانوی بد اخلاق اما خلاق در رم بود. کاسانو که یک لحظه آرام و قرار نداشت در شرایطی که خوب برای رم گل می زد و می درخشید مورد توجه رئال مادرید قرار گرفت. برای بازیکنی که همیشه دنبال خبرسازی است چه چیزی می تواند بهتر از پیشنهاد رئال مادرید وجود داشته باشد؟ او بی درنگ به پیشنهاد مادریدی ها پاسخ مثبت گفت و راهی این تیم سلطنتی اسپانیایی شد اما روزهای بدی در انتظار او بود. حضور در رئال مادرید به معنای پایان همیشگی دوران ستاره بودن کاسانو بود. او که در سال 2006 به رئال پیوست همیشه بازیکنی نیمکت نشین بود و اضافه وزنش باعث شد تا دچار مشکل شود. پس از درگیری با کاپلو مربی وقت رئال در رختکن که بدلیل اعتراض به کنار گذاشته شدن از یک مسابقه بود، وی به حالت تعلیق در آمد و نیمکت‌نشین شد و در نهایت در سال ۲۰۰۷ این تیم را ترک کرد و بصورت قرضی و برای یک سال به سمپدوریا پیوست. کاسانو اما آنجا هم ماندگار نبود و در فصل های بعد به میلان ، اینتر و در نهایت پارما پیوست اما هرگز تبدیل به ستاره ای نشد که قبلا همه در رم می دیدند.

آنخل دی ماریا

واقعا حیف است که ستاره آرژانتینی منچستریونایتد در این فهرست قرار بگیرد. او سال گذشته با آرژانتین به فینال جام جهانی 2014 برزیل رسید و با رئال مادرید قهرمانی در اروپا را هم تجربه کرد. دی ماریا اما به دلیل اختلافات با برخی از سران رئال از این تیم جدا شد و در دوران اوج خود به منچستریونایتد تضعیف شده پیوست. هر چند او اکنون یکی از بازیکنان خوب یونایتد محسوب می شوند اما همه از پشیمانی شدید او بابت پیوستن به این تیم و ترک رئال می گویند. دی ماریا در رئالی که همیشه مدعی است می درخشید ، واقعا او چه نیازی داشت که به منچستری برود که حتی در لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد؟ به هر حال بسیاری منچستریونایتد را آخرین ایستگاه این ستاره آرژانتینی در اروپا می دانند. در واقع پیش بینی بر این است که او دیگر هرگز ستاره سابق نخواهد شد. شاید هم این اتفاق هرگز نیفتد. برای فهمیدن این موضوع باید کمی صبر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها