توافق چهارجانبه کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان برای برقراری یک آتش‌بس جدید از فردا صبح در اوکراین در حالی صورت گرفته است که درگیری‌ها در این کشور تا دیروز همچنان ادامه داشت و در ساعات گذشته حداقل 11 نفر در این درگیری‌ها کشته شدند.
کد خبر: ۷۷۰۰۵۹

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از دستیابی به یک توافق آتش‌بس در اوکراین در جریان برگزاری نشست چهارجانبه مینسک خبر داد. به گزارش راشاتودی، پوتین با اشاره به این‌که طرفین شرکت‌کننده در نشست چهارجانبه به تفاهم‌نامه مهمی دست یافته‌اند، گفت: «قرار شد تا از نخستین ساعات روز یکشنبه آینده آتش‌بس اعلام شود.»

با وجود خوشبینی‌ها نسبت به بقای توافق‌نامه جدید، مقام‌های دولتی و جدایی طلبان اوکراین دیروز اعلام کردند سه غیرنظامی و هشت سرباز در درگیری‌های 24 ساعت گذشته در شرق اوکراین کشته شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی‌یف، مقام‌های جدایی طلبان اوکراینی اعلام کردند گلوله‌باران نیروهای دولتی به کشته شدن پنج غیرنظامی و زخمی شدن پنج نفر دیگر در شهر لوهانسک در شرق اوکراین منجر شده است. در عین حال، ارتش اوکراین نیز اعلام کرد هشت سرباز این کشور جان باخته‌ و 34 نفر دیگر در مناطق درگیری زخمی شده‌اند. ارتش اوکراین در آستانه توافق آتش‌بس اعلام کرد درگیری‌های جدید در اطراف شهر راهبردی «دبالتسفه» ادامه دارد و جدایی‌طلبان تلاش می‌کنند نیروهای دولتی را در این شهر محاصره کنند.

اوکراین از زمان برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور در بهمن 92 به دلیل خودداری از امضای توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولت جدید در کی‌یف به صحنه درگیری بین نیروهای دولتی و جدایی‌طلبان طرفدار روسیه بدل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها