یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: شمارش معکوس نابودی داعش از عملیات آمرلی زده شد، گستره و وسعت عملیات علیه داعش روز به روز بیشتر می شود.
کد خبر: ۷۶۸۹۹۰
گستره عملیات علیه داعش روز به روز بیشتر می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، یک کارشناس مسائل خاورمیانه در مصاحبه با رادیو گفتگو از عملیات ارتش عراق علیه داعش ظرف چند ساعت آینده در منطقه کرکوک خبر داد.

سیف الرضا شهابی گفت:طی دو ماه اخیر یک پنجم از سرزمین هایی که تحت تسلط داعش بود از دست این گروه تروریستی خارج شد؛ ارتش و پیشمرگان کرد بدنبال آن هستند تا مناطقی از استان های الانبار، نینوا، صلاح الدین و کرکوک را بطور کامل از دست داعش خارج کنند.

وی ضمن توضیحاتی درباره تاثیر متقابل تحولات خاورمیانه بر سونوشت جریان های سیاسی منطقه، بر قدرت گرفتن حوثی ها در زمان ملک عبدالله اشاره کرد و افزود:یمن که زمانی حیاط خلوت سعودی ها بود، هم اکنون از حوزه اقتدار و نفوذ عربستان خارج شده؛ عربستان نباید یمن را از دست ده؛ چراکه تهدید بزرگی برای آینده عرستان خواهد بود.

شهابی همچنین نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا را موجب موضع گیری عربستان در قبال گروه های تکفیری عنوان کرد و گفت:باید چند ماهی از حکومت ملک سلمان بگذرد تا مشخص شود چه مواضعی را اتخاذ خواهد کرد؛ امروز پیش بینی در اینباره کمی مشکل است.

در ادامه، رضا میرابیان بر بی تاثیر بودن اقدامات هوایی آمریکا به منظور مقابله با داعش در شمال بغداد تاکید کرد و گفت:در ساعات آینده عملیات قابل توجهی در جنوب کرکوک پدید می آید؛ از اینرو آمریکا تلاش می کند، پیروزی این نبرد را به حساب خود بگذارد.

وی چشم اندازه حیات گروه های تروریستی در منطقه را رو به افول توصیف کرد و افزود: شمارش معکوس نابودی داعش از عملیات آمرلی زده شد، گستره و وسعت عملیات علیه داعش روز به روز بیشتر می شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اعدام درون گروهی داعش را پذیرش شکست از سوی این گروه تروریستی خواند و افزود: پیش بینی می شود این روند در آینده نزدیک قوت گیرد؛ داعش سیر قهقرایی را در عراق طی می کند و ادامه این روند در خاک سوریه و منطقه اتفاق خواهد افتاد.

برنامه زنده «رویداد» هر روز از ساعت 12:30 تا 13:15 تقدیم مخاطبان رادیو گفتگو می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها