قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه گفت: پول های کشورهای عربی خلیج فارس امروز به کنگره آمریکا می رود تا ایران و 1+5 در مذاکرات هسته ای به توافق جامع دست نیابند.
کد خبر: ۷۶۷۶۵۱
پول کشورهای عربی خلیج فارس به کنگره آمریکا می رود

فیصل المقداد با حضور در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو که شامگاه پنجشنبه افزود: همیشه به پیروزی و پایان بحران خوش بین هستیم. بدترین روش های تروریستی و خشونت در سوریه به کار گرفته شد و از روز اول تروریست ها وارد بحران ساختگی سوریه شدند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه افزود: این تروریست ها با هم پیمان اصلی خود که رژیم صهیونیستی است وارد عمل شدند.

وی گفت: کشورهای حامی تروریست مانند آمریکا، فرانسه و انگلستان و رژیم آل سعود تلاش کردند از قبال همکاری با گروه های تکفیری و تروریستی، حکومت را براندازی و نقشه منطقه را تغییر دهند اما ملت سوریه مانع از این اتفاق شدند.

المقداد یادآور شد: نیروهای محور مقاومت قدرتمند و هم پیمانانشان بیشتر شده و نهضت مقاومت نیز از قدرت بیشتری برخوردارند.

وی اظهار داشت: برای منافع خودمان و نه برای بیگانگان و جریان سلطه تلاش می کنیم. برخی مناطق خود فروخته برای خوش خدمتی به استعمارگران از مردمشان رنج دیده مایه می گذارند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه گفت: شاید برخی تصور کنند اهداف تکفیری ها پایان دادن به حکومت های منطقه ای است که مسلمان نیستند اما واقعا چه کسی این افراد را ساخته و پرداخته کرده است؟

وی با بیان اینکه اهداف کاخ سفید چیز دیگری است، افزود: 90 درصد گروه های تکفیری در سده اخیر به دست انگلستان به وجود آمدند و همه می دانند پشت پرده ساخت این گروه ها برادر کشی و فتنه انگیزی برای حکومت است.

المقداد گفت: تکفیری ها ابزاری برای ناامید کردن امید ملت ها هستند. کاخ سفید همیشه از اشغالگران صهیونیستی حمایت کرده و مانع تحقق و اهداف ما در جهان جدید شده است.

وی افزود: برخی کشورها با آمریکا هم پیمان شدند و بر اساس ذهنیت آمریکایی ها خوش خدمتی و خوش رقصی می کنند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه همه مسلمانیم و قبول نمی کنیم که تکفیری ها کج فهمی های خود را به ما القا کنند، گفت: برخی کشورها در ظاهر گام های سیاسی بر می دارند در صورتی که دشمن ملت سوریه هستند. گروه های آل سعود و ترکیه دوستانه جلوه کرده اما در اساس دشمنی می کنند.

المقداد با بیان اینکه ما با آزادی انسان ها موافقیم، افزود: در برابر نژاد پرستی و در کنار ملت آفریقا و فلسطین ایستاده ایم اما دیدیم که حاکمان عربی در کنار قاتلان غربی ایستاده اند و همراه برادران خود نیستند.

به گفته وی، برخی سران کشورهای عربی با غربی ها در زیرمیزی هم پیمان هم هستند و برخی حتا روابط خانوادگی دارند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه افزود: سوریه نمی تواند روابط خود را با ایران اسلامی قطع کند و به این دلیل دشمنی ها با سوریه علنی شد.

المقداد با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید با جمهوری اسلامی ایران هم پیمان شوند، اظهارداشت: سوریه در جهان امروز نماد استقلال یک کشور عربی اسلامی است؛ سوریه قبل این بحران بسیار پیشرفته و رشد پیشرفت کشور ما 7.5 درصد بود از این رو همواره دشمنی ها وجود داشت.

به گفته وی، اگر این بحران ایجاد نمی شد سوریه در کنار ایران می توانست الگوی درخشانی در جهان اسلام باشد.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه بشار اسد پیش از بحران گفته بود که ممکن است با گروه های تروریستی مواجه شویم ،گفت: سلاح مورد نیاز گروه های تروریستی قبل بحران از اردن یا شمال لبنان و ترکیه وارد سوریه و همه این کارها با دلارهای نفتی عرب های منطقه انجام شد.

المقداد افزود: در مصر حکومت مبارک در 18 روز سرنگون شد و دیگران فکر می کردند سوریه مانند این حکومت دیکتاتوری به سرعت سقوط می کند اما میلیارد ها دلار که رژیم ها ی وابسته و اعراب منطقه هزینه کردند موجب تحقق خواسته آنان نشد.

وی اظهار داشت: ما با ملت ترکیه برادر و دوست هستیم اما دیدیم که حکومت ترکیه امیدوار بود که حکومت سوریه را در یک هفته یا نهایت یک ماه ساقط کنند اما امروز چهار سال از تصورات تروریست ها می گذرد و ما در برابر این توطئه ها واکسینه شده ایم.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه یادآور شد: برخی رهبران و سران غربی مانند فرانسه و انگلیس و دیگر کشورها، خود تابع نتانیاهو در رژیم صهیونیستی هستند و استقلال رای ندارند.

المقداد گفت: رسانه های غربی ثابت کردند در بسیاری از مواضع تابع شاهزاده های ثروتمند خلیج فارس هستند؛ پول های کشورهای خلیج فارس امروز به کنگره آمریکا می رود تا نمایندگان آمریکا مانع از رسیدن توافق ایران با 1+5 شوند.

وی گفت: شرایط جهان به دلیل بحران های مختلف دشوار است لذا باید کشورهایی این بحران ها را حل کنند. غربی ها به دنبال به یغما بردن ثروت ها هستند و از شورای امنیت و سازمان ملل برای تحقق اهدافشان استفاده کرده اند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه افزود: سازمان ملل خیلی به مردم سوریه کمک نکرده و بیشتر موجبات بیرون رفتن مردم سوریه را از این کشور فراهم کردند.

المقداد اظهار داشت: آماده ایم با تروریست ها مقابله کنیم اما آنچه در تشکیل برخی گروه ها و تشکل ها می بینیم نمایشی است.

وی افزود: جنگنده های سوری 50 بار تروریست ها را مورد هدف قرار می دهند اما آمریکایی ها تنها یکبار در روز این کار را می کنند که این امر نشان از نمایشی بودن اقدامات می دهد.

المقداد گفت: آمریکایی ها می گویند سال ها برای از بین بردن داعش زمان نیاز دارند در صورتی که ما با فرزندان ارتش خودمان می توانستیم در مدت زمان کوتاهتری این کار را انجام دهیم اما اینها با هزاران سناریو اجازه این مهم را نمی دهند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه در ادامه این پرسش ها را مطرح کرد که افراد 85 کشور چگونه وارد سوریه شدند؟ افزود : تصور نمی کنم ده ها هزار تروریست بدون آگاهی سرویس های جاسوسی وارد ترکیه شده باشند و حتا نام این افراد هم قطعا مشخص است.

وی با اشاره به جنایت سوزاندن خلبان اردنی از سوی داعش گفت: روز گذشته حکومت سوریه با خانواده خلبان اردنی و ملت این کشور احساس همدردی و این اقدام را محکوم کرد؛ چگونه می توانیم با تروریست ها در شمال بجنگیم و از جنوب سوریه اجازه ورود تروریست ها را بدهیم؟ چرا در یک منطقه ای اجازه ورود داعشی ها را می دهیم؟

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه تروریست دوستی ندارد، افزود: تکفیری ها در کشتار و نسل کشی اختلافی با هم ندارند؛ کینه توزی و عشق به کشتار و تشنه بودن به خون آنان را در کنار هم جمع کرده و اختلاف این گروه ها در سهم خواهی و مناطق قدرتشان است.

المقداد یادآور شد: گروه های تروریستی با یکدیگر رقابت دارند که چه کسی در برابر ارباب آمریکایی و غربی خوش خدمتی کند و همه فعالیت ها برای منافع صهیونیست ها است.

وی با اشاره به بازگشت امنیت به سوریه تاکید کرد: امروز نمایندگی سازمان ملل در سوریه وجود دارد و تاکنون کسی در این بخش آسیب ندیده است و برخی از کشورها خواستار راه اندازی مجدد سفارتخانه خود هستند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه گفت: جنایت های گروه های تکفیری وابسته به صهیونیست ها همیشه ادامه دارد و رژیم صهیونیستی ریشه و بنیاد مشکلات است. بعد از جنایت قنیطره به فاصله دو هفته پاسخ حزب الله را دیدیم و صهیونیست ها بدانند که ما از چیزی نمی ترسیم و از برادران فلسطینی خود حمایت خواهیم کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها