وقتی هدف گم می شود

اعراب و ارتش مشترک

هنوز بسیاری از اعراب در توهم به سرمی برند وفکر می کنند داعش، دنیا را متحد کرده است درحالی که باید برهزینه هایی که برای داعش کرده اند، بگریند.
کد خبر: ۷۲۴۳۰۱
داعش، جیب اعراب را خالی کرد

پایگاه خبری «دام پرس» سوریه در مقاله ای به قلم عباس المسکری نوشت: هنوز بسیاری از اعراب در عالم خواب و رویا به سرمی برند و برخی نیز در بیداری خواب می بینند به همین خاطر که گاهی می بینیم که سخنانی برزبان می رانند که مانند حباب های صابون با کوچکترین لمس و اشاره ای از بین می رود.

برخی معتقدند که گروه تروریستی «داعش» با همه وحشیگری خود در خاورمیانه توانست دنیا را برای مبارزه با خود متحد سازد ولی درلابلای این سخن چیزی جز به تمسخرگرفتن عقل و خرد انسان نهفته نیست.

همه می دانند که داعش چیست، سازنده آن کیست و اهداف چه کسی را دنبال می کند.

از چنین سخنانی که تحت عناوین مختلف بسیار تعجب می کنم. سخنانی مانند: داعش دنیا را بیدارکرد، داعش دنیا را متحد کرد، داعش توازن را به هم زد. نمی دانم این ها را جوک ها را در مجموعه جوک های سال 2014 بنویسیم یا سال آینده.

برخی نیز با یک کشف بزرگ می گویند: آمریکا به دنبال منافع خوش است. نمی دانم چرا اکنون به آن ها وحی شده که توانسته اند چنین موضوع مهمی را کشف کنند.

همه این سخنان که حاکی از فرهنگ های مختلف است یا از روی یک درک سطحی از حوادث بیان می شود یا برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات.

در میان همه این سخنان فقط با تروریستی نامیدن این مجموعه ها و گروه ها موافقم و اینکه از دین به عنوان یک پوشش استفاده می کنند. این همان چیزی است که باعث شد همه ما را قاتل و عاشق خون بنامند.

با همه نظریاتی که درمورد پیدایش، محاسن و معایب داعش ارایه می کنند مخالفم و باید تاکید کنم که داعش فقط برای حل و فصل مشکلات اقتصادی آمریکا و حضور دایمی آمریکا در منطقه به وجود آمده است.

به یقین می دانیم که آمریکا «نه به چشمان قشنگ تو ارادت دارد» و حضور آمریکا به خاطر ما نیست و ما فقط باید فاکتور 500 میلیارد دلاری او را بپردازیم ولی این مقدار آشکار هزینه هایی است که باید بپردازیم و میزان پنهان آن را خدا می داند چقدراست.

با عرض معذرت باید گفت: داعش دنیا را متحد نکرد و این جز لطیفه ای آمریکایی – صهیونیستی چیزی نیست، داعش تنها وسیله ای است که ناتوانی بسیاری از حکومت های عربی که هنوز در خواب به سرمی برند را آشکار کرد وگرنه چگونه گروهی با 30 هزارنفر نیرو اینگونه در دل ما ترس افکنده است و کارما فقط گریه برویرانه ها شده است.

داعش دنیا را متحد نکرد بلکه مشخص کرد که اعراب بدون کمک دیگر کشورها هیچ نیستند. این چه اتحادی است که 40 کشور برای مبارزه با یک گروه ساده به صف شده اند؟ پس ثروت های ما این همه به آن افتخار می کنیم چه سودی دارد؟ ما که به میلیاردهای خود افتخارمی کنیم چرا نمی توانیم از خودمان دفاع کنیم؟

داعش و دیگر گروه های تروریستی علف های هرزی هستند که آمریکا درسرزمین های ما کاشته است تا محیط ما را آلوده کند و متاسفانه ماهم هزینه پرورش آن ها را پرداخت کرده ایم. آیا عاقلانه است انتظارداشته باشیم آمریکایی که داعش را در سرزمین ما کاشته است برای ریشه کنی آن وارد شود؟ چرا فکر می کنید آمریکا و دیگر جیره خوران که با دست خود این گروه های تروریستی تکفیری را ایجاد کرده اند و زمینه گسترش فساد درجوامع ما را برای آن ها مهیا کرده اند برای از بین بردن آن ها آمده اند؟

به اعتقاد من باید باید به جای این سخنان آهنگین برای حفظ آبرو سکوت کنیم و تلاش کنیم هزینه فاکتورهای آمریکا را تهیه کنیم. فاکتورهایی که تاکنون به 500 میلیارد دلار رسیده است البته غیر از فاکتورهای جانبی آن. به خدا قسم اعراب با چنین بودجه ای می توانستند لشکری را ایجاد کنند که زمین و زمان را به لرزه درآورد و همه جیره خواران آمریکا از آن کمک بخواهند نه اینکه ما دست به دامن آن ها شویم.

از چه اتحادی سخن می گویید؟ داعش بیش از آنکه ما را متحد کرده باشد ضعف ما را آشکارساخت تا همه دنیا به ما بخندند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها