آغاز فروش نوروزی بلیت هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز فروش بلیت نوروزی هواپیما از امروز خبر داد.
کد خبر: ۷۶۶۰۵۷
آغاز فروش نوروزی بلیت هواپیما

به گزارش فارس، علیرضا جهانگیریان در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب به کشور در جمع خبرنگاران گفت: فروش بلیت هواپیما برای سفرهای نوروزی آغاز شده و 22 هزار صندلی ناوگان پذیرای مسافران نوروزی سال 94 خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای ایام نوروز ۱۵۰۰ مجوز پرواز فوق‌العاده صادر کردیم و این رقم در حال افزایش است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بخشی از مجوز پروازهای فوق‌العاده برای ایام نوروز صادر شده است، اما مشکل فرودگاهی داریم، مثلا در فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی(ره) ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات به پروازهای موجود هم کافی نیست.

جهانگیریان ادامه داد: بنابراین امسال در پروازهای فوق‌العاده نمی‌توانیم برای دو فرودگاه امام خمینی(ره) و مهرآباد برنامه‌ریزی کنیم، اما در فرودگاه‌های دیگر مشکلی نداریم.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری تلاش می‌کند بر آژانس‌هایی که از این سازمان مجوز فروش بلیت دارند، نظارت کامل داشته باشد، اما تعداد زیادی از مراکز و سایت‌های فروش بلیت هم فعال هستند که مجوزی از سازمان هواپیمایی کشوری ندارند، بنابراین نظارت بر عملکرد آنها براحتی امکان‌پذیر نیست.

جهانگیریان گفت: با همکاری قوه قضاییه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تلاش کردیم نظارت بر عملکرد این سایت‌ها و مراکز فروش بلیت بدون مجوز انجام شود، اما به دلیل وفور آنها، این امر مشکل است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بالاخره در ایام پیک سفر با توجه به عرضه محدود، ناهماهنگی و بی‌نظمی‌هایی رخ می‌دهد، اما تلاش می‌کنیم تا حد ممکن فعالیت‌ها با نظم انجام شود.

وی درباره تاخیر پروازی شرکت‌های هواپیمایی نیز اظهار کرد: دستورالعمل حقوق مسافر تهیه شده و جلسه‌ای نیز با شورای عالی هواپیمایی داشته‌ایم که شنبه هفته جاری پس از نهایی شدن این دستورالعمل، آن را اعلام و ابلاغ می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها