زمانی تعداد بازیکنان غیرآمریکایی حاضر در لیگ NBA به تعداد انگشتان دو دست نمی‌رسید، اما اکنون حتی کشورهای درجه سوم بسکتبال دنیا نیز در این لیگ معتبر بازیکن دارند.
کد خبر: ۷۶۴۲۵۴

اینک بیش از صد بازیکن خارجی بازی در NBA را تجربه می‌کنند که این حاصل تفکرات مدیران ارشد این لیگ است، زیرا آنها می‌خواهند ملیت‌های گوناگون را درگیر مسابقه‌ها کنند و درآمدزایی بیشتری از حق پخش و موارد جانبی آن در کشورهای متعدد داشته باشند. این یکی از عوامل حضور خارجی‌ها در لیگ حرفه‌ای است، از طرفی نمی‌توان به تاثیرگذاری فنی این رقابت‌ها اشاره‌ای نکرد. همین طور بازیکنانی که تجربیات ارزنده لیگ حرفه‌ای را با خود به کشورهایشان انتقال می‌دهند؛ مانند برادران گسول در بسکتبال اسپانیا. زمانی که ماریسا و آگوستی پدر و مادر این دو برادر در بیمارستانی که محل کار آنها بود با هم آشنا شدند، هیچ وقت فکر نمی‌کردند قرار است شهرت پسرانشان سال‌ها در سرزمین بسکتبال ماندگار شود.

وقتی پائو گسول به عنوان فرزند نخست خانواده بازی کردن در خیابان‌های حومه شهر بارسلونا را یاد گرفت، والدین او تصمیم گرفتند برای ادامه زندگی شهر ممفیس در آمریکا را انتخاب کنند تا هم پائو بتواند بسکتبال خود را در موقعیت بهتری دنبال کند و هم شرایط لازم برای حضور برادر کوچک‌تر پائو یعنی مارک نیز در تیم‌های آمریکایی فراهم شود.

گسول برای رسیدن به آرزویی بزرگ که قهرمانی در NBA بود، سال 2008 ممفیس را به مقصد لس‌آنجلس برای حضور در تیم اول این شهر، لیکرز ترک کرد.

اما برادر کوچک‌تر پائو، به نام مارک گسول را فراموش نکنیم. او روزهای خوبی در لیگ اسپانیا با لباس بارسلونا سپری کرد. با درخشش در المپیک 2008 چین پای مارک هم به لیگ حرفه‌ای باز شد و ممفیس تیم جدید او بود. مارک از فصل سوم در ممفیس به بازیکنی قابل اتکا تبدیل شد و اکنون از بهترین‌های تیمش است.

این روزها اتفاقی جالب برای خانواده گسول در NBA رخ داده است و آن هم حضور دو برادر در تیم‌های منتخب کنفرانس غرب و شرق در بازی سنتی All Stars است. برای دوستداران این دو بارها رقابت رودرروی آنها در تیم‌های باشگاهی جذاب بود، اما این بار آنها در بین بازیکنان شروع‌کننده تیم‌های غرب و شرق در بازی All Stars قرار دارند که تجربه تازه خانواده گسول در لیگ حرفه‌ای به شمار می‌آید.

اگر این اتفاق رخ دهد و آدریا از بازیکنان لیگ حرفه‌ای شود، با کامل شدن مثلث خانواده گسول، رکوردی جالب از یک خانواده غیرآمریکایی در لیگ حرفه‌ای ثبت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها