طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۶۳۱۰۵
مردم دو دوتا چهارتا بلد هستند

کیهان: اسفالت (گفت و شنود)

گفت: محمد عطریانفر عضو مرکزیت کارگزاران می‌گوید آقای عبدالله نوری پیشنهاد آقای هاشمی برای وزارت کشور را نمی‌پذیرفت و می‌گفت؛ حاضر نیست جای آقای محتشمی‌پور را بگیرد.
گفتم: ولی بالاخره وزیر کشور دولت هاشمی شد.

گفت: عطریانفر می‌گوید وقتی آقای هاشمی گفت؛ اگر وزارت کشور را نپذیری، این وزارتخانه را به آقای حسن روحانی می‌دهم، آقای عبدالله نوری برای این که مبادا روحانی وزیر شود، پیشنهاد هاشمی را پذیرفت!
گفتم: حالا پیدا کنید میزان ارادت آقای عبدالله نوری به آقای روحانی را و این که اکنون تا چه اندازه ابراز ارادت آنها به روحانی واقعی است؟!

گفت: مدعیان اصلاحات تاکنون به این پرسش پاسخ نداده‌اند که دشمنی آنها با آقای روحانی و سپس ابراز دوستی با ایشان چه علتی داشته؟! و جواب‌های سر بالا می‌دهند.
گفتم: چه عرض کنم؟! به یارو گفتند چرا پشتت خاکیه؟ گفت؛ مگه چه عیبی داره؟ پس می‌خواستی اسفالت باشه؟!

سیاست روز: مردم دو دوتا چهارتا بلد هستند

رئیس پلیس راهور که اینقدر احساساتی باشد یحتمل پاسبان‌ها هم به قول سهراب سپهری شاعر می‌شوند. وقتی مصاحبه اخیر ایشان را خواندیم به چند گمانه‌زنی مختلف رسیدیم. یکی اینکه ایشان در سوییس زندگی می‌کند و رئیس پلیس شهر زوریخ است.یکی دیگر اینکه ما در ایران زندگی نمی‌کنیم و این خیابان‌ها را در خواب دیده‌ایم. اما گمانه‌زنی اصلی این است که ایشان هم دریافته‌اند قدر جنبه ملت غیور ما بالاست و دارند شوخی می‌کنند چون خنده بر هر درد بی‌درمان دواست. هر چند کار درد بی‌درمان ما از دارو و دوا هم گذشته است. لبخند بزن جناب سرهنگ! همه چی آروم است و ما بسی خوشبختیم.

رئیس پلیس: هرقدر ما خواهش می‌کنیم تا از وسیله حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند کسی گوش نمی‌کند.
ننجون: از بس که تساهل و تسامح می‌کنید قربان! چهار تا بزنید توی سرشان و دو تا اردنگی حواله کنید حکما آدم می‌شویم و از وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کنیم.
مردم دو دوتا چهارتا بلد هستند.
ننجون: البته با این اختلاس‌های اخیر ریاضیات مردم قوی تر هم شده و علاوه بر دودوتا چهارتا می‌توانند سه هزارمیلیارد تومان ضرب در چهارده کنند و تقسیم بر دو و خلاصه خیلی چیزهای دیگر هم بلدند.
پس باید بستر را فراهم کنیم...
ننجون: متاسفانه ننجون در‌خصوص مسائلی نظیر بسترسازی و تکمیل زیرساخت «ممنوع التک مضراب» شده است. لطفا بعدی!
یکی از ابزارهای کارآمد در جا افتادن و نهادینه شدن کمربند ایمنی جریمه بود.
ننجون: البته در هر «نهادینه‌سازی» نقش «چوب‌تر» هم خیلی مهم است.
به شدت از طرح‌های احساسی اجتناب می‌کنم.
ننجون: نفرمایید جناب سرهنگ! ماشاالله شما که دلتان به نازکی دل کفتر است.

آرمان:​ بررسی دلایل حذف تیم ملی

کاملا قابل پیش بینی بود که تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا نتیجه نخواهد گرفت، حالا قصد داریم برای اینکه در مسابقات آینده شکست نخورده و موفق باشیم، دلایل این شکست را بررسی کرده و راهکارهایی را برای مسابقات بعدی خدمت عزیزان ارائه دهیم.
چی شد که اینجوری شد؟!
ابتدا قصد داریم روی دلایل این شکست بحث کنیم و بگوییم دقیقا چه شد که اینجوری شد؛ 1- اولین مشکلی که ما در این بازی‌ها داشتیم، نام سرمربی تیم ملی بود، باور کنید اگر نام کارلوس کی روش، امیر قلعه نویی یا علی دایی بود قطعا ما در این مسابقات قهرمان می‌شدیم؛2- کافی بود کارلوس کی روش به جای علیرضا حقیقی، مانوئل نویر و به جای علیرضا جهانبخش ، کریستیانو رونالدو را به تیم ملی دعوت می‌کرد، آنوقت الان قهرمان شده بودیم(این مورد نزدیک است به نظر برخی از مسئولین فدراسیون فوتبال که مانند حقیر شناخت و اشراف کاملی به فوتبال دارند)؛ 3- مسابقات به جای استادیوم سیدنی در زمین خاکی قلعه حسن خان برگزار می‌شد آنوقت بازیکنان ما می‌توانستند بیشتر استعدادهای خود را نمایش دهند؛ 4- کارلوس کی روش به جای اینکه یک سال بخورد و بخوابد، با لباس مبدل سر تمرین تیم‌های پرسپولیس و استقلال می‌رفت و از روی دست قلعه‌نویی و درخشان الگوبرداری می‌کرد؛ 5- این شوق قدرت و چسبیدن به میز و نیمکت بلای جان ما انسان‌هاست، اگر کی‌روش خودش را کنار می‌کشید و قبول می‌کرد دستیار اساتیدی چون نادر دست نشان و اکبر میثاقیان شود، الان ما داشتیم فکر می‌کردیم«حالا که تیم ملی قهرمان شده، چی بپوشیم؟» لازم به ذکر است مربیانی که نام آنها را بردیم تخصص بالایی در امر شوک دادن به بازیکنان دارند! 6- به بازیکنان خود تعدادی نانچیکو و پنجه بوکس و شوکر می‌دادیم تا مانند داداش فرمون دست خالی وارد میدان نشوند؛ 7- جهت غافلگیری تیم‌های مقابل با سیزده یا چهارده بازیکن وارد زمین می‌شدیم؛ 8- شب قبل از مسابقه به داور استرالیایی قرص خواب می‌دادیم و به جای او محسن قهرمانی را به زمین می‌فرستادیم تا بنا بر عادت طوری قضاوت کند که حالشو ببریم!
چه کار کنیم اونجوری نشه؟
حال که این اتفاق ناگوار رخ داده و تیم ملی فوتبال ما حذف شده، توصیه می‌کنیم این راهکارها را برای مسابقات بعدی حتما لحاظ کنید.
الف- به صفحه شخصی داور استرالیایی در فیسبوک یا اینستاگرام حمله کنیم و به هر زبانی که سخن می‌گوییم حتی به صورت فینگلیش(فارسی با حروف انگلیسی!) ایشان را مورد محبت خود قرار دهیم، نگران هم نباشید نهایتا استاد مشایخی را برای کتف بوسی ایشان می‌فرستیم آن‌ور آب!
ب- به امید موفقیت تیم‌های باشگاهی مان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا می‌نشینیم و اعتماد له شده خود را به دست می‌آوریم!
ج- به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌کنیم که در جام بعدی ما فقط در مرحله فینال حاضر می‌شویم، حریف مان هم باید مالدیو باشد(همینه که هست!).
د- کارلوس کی روش را می‌فرستیم کشورش تا مجددا سرمربی رئال مادرید شود، به درد همان‌ها می‌خورد!
ه- از استرالیایی‌ها و داور آنها بابت گل خداداد عزیزی و حذف آنها عذرخواهی می‌کنیم و روی همدیگر را می‌بوسیم.
مصاحبه با یک بزرگوار!
امیرقلعه نویی چند روز پیش طی مصاحبه ای اعلام کرده که تیم ملی با شانس از دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا صعود کرده است. به همین بهانه پای صحبت‌های این بزرگوار نشستیم؛
من: چه خبر از استقلال؟!
قلعه نویی: سلامتی بزرگوار، متاسفانه ما مدت‌هاست با هفت هشت نفر داریم تمرین می‌کنیم!
من: زیاد نیست؟ فکر کنم سه نفر کافی باشه، یک نفر زیر توپ میکشه، یک نفر سانتر می‌کنه، یک نفر را هم با سر به توپ ضربه می‌زنه!
قلعه نویی: آره راست میگی، این جمله‌ات رو توی وایبر برام بفرست تا اضافه هاشون رو بندازم بیرون، علی...
من: حالا لازم نبود به این سرعت و قدرت برخورد کنید! به نظر شما چرا تیم ملی توی بازی‌های مقدماتی شانس آورد؟
قلعه نویی: چون کی روش چشم آبی بود بزرگوار!
من: چرا توی بازی با عراق شانس نیاورد؟
قلعه نویی: چون سرمربی عراق چشماش آبی تر بود.
من: سرمربی عراق که خارجی نبود!
قلعه نویی: چرا دیگه، رازی شنیسل! مطمئن باش اگه اسمش رازی زرشک پلو با مرغ بود الان بدشانسی از سر و روش می‌ریخت!
من: برنامه و تاکتیک شما برای ادامه فصل چیه؟
قلعه نویی: اولی رو که نفهمیدم، دومی رو هم خودتی، علی یه توک پا بیا اینجا...

شرق: می‌زنمت تا از دیگران نخوری

تیترهای یک خبرگزاری اصولگرا، مثلا دیروز، بهمن٩٣: - رحیمی زمانی از نظر سیاسی نزدیک‌ترین فرد به کارگزاران بود. - رحیمی شیفته هاشمی‌رفسنجانی بود و با حمایت وی استاندار شد. - مجالس اصولگرا با مسوولیت‌گرفتن رحیمی مخالف بودند. - چهره‌های شاخص اصولگرا در مجالس هفتم، هشتم و نهم مهم‌ترین مخالفان رحیمی بودند. - پیگیری‌های مجلس هشتم برای برکناری رحیمی از سمت معاون‌اولی رییس‌جمهور سابق. - با هیچ متهمی مصلحت‌جویانه برخورد نشود، چه محمدرضا رحیمی و چه مهدی هاشمی. - حمایت عناصر دوم‌خردادی‌ و کارگزاران از رحیمی در مجلس هفتم. - پرونده رحیمی با پیگیری نادران، زاکانی و توکلی به دادگاه رفت. - اصلاح‌طلبان خودشان از مفسدان اعلام برائت کنند. - فساد رحیمی در زمان دولت کارگزاران و اصلاحات بوده است. - شمارش معکوس برای ورود رحیمی به زندان. - رحیمی را چهره اصولگرا نمی‌دانیم.
تیتر همان خبرگزاری، مثلا قبلاها: - بررسی راهکارهای کاهش قاچاق در حضور رحیمی و مرتضوی. خرداد٩٠- در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ رحیمی بر ضرورت صیانت از اراضی و منابع ملی کشور تاکید کرد. مرداد٨٩- رییس‌جمهور گفت: «رحیمی حتی یک خط تخلف هم ندارد» مرداد٨٩- برگزاری جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور رحیمی. ٨٩- ‌جلسه هیات‌دولت به ریاست رحیمی برگزار شد. مرداد٨٩- دولت احمدی‌نژاد از نظر کار زیاد و هزینه کم استثنایی است. دی٨٥
حکایت آمبولانسی
به یکی گفتند چرا داری فلانی را می‌زنی؟ گفت: تا از دیگران نخورد. فرداش دیدند دارد فلانی را می‌خورد. گفتند ‌ای‌بابا. چرا داری می‌خوریش؟ گفت: تا دیگران را نزند.
پس‌فرداش دیدند دارد با بولدوزر از روی فلانی رد می‌شود. گفتند چرا داری از روش رد می‌شوی؟ گفت: خب ماشین خودمه. گفتند: خیلی‌خب. متقاعد شدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها