جام جم ورزشی: دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال عراق و بازیکن عراقی خلاف مقررات AFC‌ و فیفا عمل کرده و عملا نتیجه بازی باید به نفع تیم ایران برگردانده شود.
کد خبر: ۷۶۲۸۰۸
پورکاظمی: دوپینگ بازیکن عراق را به AFC گزارش داده بودیم

دکتر لطفعلی پورکاظمی درباره‌ی مثبت بودن نمونه دوپینگ علا عبدالزهرا در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و اعلام نمونه دوپینگ وی به فیفا، اظهار کرد: این بازیکن در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر که در تیم تراکتورسازی بازی می‌کرد از یک ماده ممنوعه استفاده کرده بود که نمونه تست دوپینگ وی در آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام شده بود و این مساله را ما در آن برهه به AFC‌ و وادا اعلام کردیم که این بازیکن حق بازی در هیچ رده ملی و باشگاهی ندارد.

دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال افزود: زمانی که این بازیکن به عراق برگشت باید توسط نادوی آن کشور مورد مجازات قرار می‌گرفت و اجازه حضور در هیچ بازی به وی داده نمی‌شد اما متاسفانه وی پس از بازگشت به کشورش، عضو تیم پلیس عراق شد.

پورکاظمی اضافه کرد: در آن زمان از سوی آزمایشگاه کلن آلمان نامه‌ای مبنی بر دوپینگی بودن بازیکن عراقی به خود ورزشکار، فدراسیون عراق، وادا و همچنین به فیفا داده شد اما اینکه چرا فدراسیون عراق به چنین بازیکنی علیرغم دوپینگی بودن اجازه بازی داده است واقعا جای سوال دارد. زمانی که بازیکنی حضورش در یک بازی گروهی در روند موفقیت تیمی تاثیرگذار باشد نباید اجازه حضور به چنین بازیکنی داده شود.

وی خاطرنشان کرد: کل مدارک مبنی بر دوپینگی بودن بازیکن عراقی در اختیار فدراسیون فوتبال عراق، فیفا و وادا است بنابراین کنفدراسیون فوتبال آسیا باید هر چه سریعتر به نامه اعتراضی که فدراسیون فوتبال ایران در خصوص دوپینگی بودن این بازیکن ارجاع داده است رسیدگی کند و مجازات لازم را در خصوص این بازیکن و همچنین فدراسیون فوتبال عراق صادر کند.

دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال در پایان تاکید کرد: پیش از شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دکتر سجادی طی نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص دوپینگی بودن بازیکن عراقی ارجاع داده بود تا اجازه شرکت در دیدار ایران برابر عراق به این بازیکن داده نشود اما با وجود تمام پیگیری‌های لازم باز هم شاهد حضور این بازیکن عراقی در برابر تیم ملی ایران بودیم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها