روسای کنونی و سابق رژیم صهیونیستی در پیامی با ابراز " اندوه عمیق" خود از درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی، وی را عنصری اساسی در ایجاد و حفظ امنیت خاورمیانه خواندند.
کد خبر: ۷۶۲۵۶۰
سران رژیم صهیونیستی مرگ ملک عبدالله را تسلیت گفتند

به گزارش رادیو رژیم صهیونیستی، روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی با ابراز تاسف شدید از درگذشت ملک عبدالله، پادشاه عربستان گفت: ملک عبدالله به عنوان «خادم حرمین الشریفین» یک رهبر معتدل بود و حساسیت جایگاه قدس و مقدس بودن آن را به خوبی درک کرد و به آن احترام گذاشت. وی به دنبال ایجاد یک جایگاه منطقه‌ای شکوفا برای خاورمیانه بود.

ریولین ملک عبدالله را شخصی مثال زدنی خواند که از وی الگو می‌گیرد . رییس جمهوری اسراییل گفت: ملک عبدالله شخصیتی متوازن و مسئول بود که به اصول دینی عمیقی پایبند بود. ملک عبدالله پادشاه باهوشی بود که نقش بسیار بزرگی در ثبات خاوریانه داشت.

شیمون پرز، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی نیز با تسلیت «گرم به شهروندان عربستانی» گفت: ملک عبدالله مرد باتجربه و باهوشی بود که این دو خصوصیت وی را توانا ساخت تا تصمیمات و مواضع شجاعانه‌ای در مقابل چالش‌ها بگیرد.

وی با اشاره به طرح صلح پادشاه عربستان برای پایان تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین گفت: طرح صلح، بزرگترین دستاورد ملک عبدالله بود گرچه برخی از بندهای آن مورد قبول ما نیست.

اشاره پرز به طرحی است که در سال 2002 توسط پادشاه عربستان تدوین و اتحادیه عرب آن را تصویب کرد و براساس آن کشور فلسطین باید در مرزهای 1967 تشکیل شود و آوارگان فلسطین به سرزمین خود باز گردند و در مقابل اسرائیل از سوی کشورهای عربی به رسمیت شناخته شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها