توسط شرکت دانش بنیان ایرانی

راکتور شیشه ای برای تولید دارو ساخته شد

تولید شکلات با هر شکلی که بتوانید تصورش را بکنید. این نوآوری، تازه ترین پیشرفت خبرساز در دنیای فناوری چاپ سه بعدی به حساب می آید.
کد خبر: ۷۶۱۶۰۸
شکلات سه بعدی هم چاپ شد!

این روزها می توان تصور کرد که هر چیزی را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، چاپ و تولید کرد. از خودرو گرفته تا قطعات موشک و حتی ایمپلنت های قابل حل شدن در بدن. اکنون باید غذا را هم به این فهرست اضافه کرد!

یک شرکت دانش بنیان در بارسلونای اسپانیا به نام «Natural Machines» پروژه ای را آغاز کرده که طی آن غذاهای مختلف و وعده های متنوع غذایی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تهیه و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

این شرکت حتی موفق به تهیه پیتزا با استفاده از این فناوری شده است!

این درحالی است که شرکتی با قدمت 13 سال در آلمان نیز از چندی پیش شروع به تهیه مواد غذایی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی شده که به راحتی هضم می شود.

این وعده های غذایی برای افرادی که در خوردن و هضم غذا با مشکل مواجه می شوند انتخابی ایده آل محسوب می شود.

اما در تازه ترین ابتکار صورت گرفته شرکتی موسوم به «3D Systems» نیز وارد عمل شده و انواع شکلات با بهره گیری از دستگاه​های جدید چاپ سه بعدی تولید کرده است.

این شکلات ها در طعم های مختلف نظیر نعنا و سیب ترش تولید شده است. در فرآیند تولید این شکلات ها از ماده چسبنده بی خطری استفاده شده که ماده اصلی تشکیل دهنده آن آب است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها