از 3 سال دیگر رقابت در کنکور فقط برای رشته‌های پرطرفدارخواهد بود

گزینه‌های روی‌میز برای حذف کنکور

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش:

کنکور حذف نمی‌شود

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: کنکور به تمام معنی حذف نخواهد شد و رقابت در رشته‎های شاخص دانشگاه‎های مطرح همچنان باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۷۶۰۱۸۶
کنکور حذف نمی‌شود

به گزارش ایسنا، عبدالرسول عمادی با اشاره به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته تاثیر 25 درصدی را در کنکور خواهیم داشت. هر چند که میزان این درصد سالانه باید رو به افزایش باشد، بنابراین ما خواستار افزایش 10 درصدی تاثیر سوابق تحصیلی در سال آینده بودیم که به تصویب نرسید.

وی با بیان این‌که دروس سه سال متوسطه در کنکور اثرگذار خواهد بود، یادآور شد: برای این‌که دانشآموزان بتوانند وارد دانشگاه شو

ند، سه شیوه وجود دارد که اولی براساس سوابق تحصیلی است، دوم فرد علاوه بر سوابق تحصیلی در کنکور نیز شرکت میکند و در حالت سوم فرد فقط در کنکور شرکت میکند که امیدواریم در سالهای آینده این اختیار در کشور ایجاد شود و هرکس بر اساس شرایط خود عمل کند.

عمادی درباره پرداخت معوقات فرهنگیان نیز خاطرنشان کرد: طی رایزنیهای صورت گرفته، معوقات همکاران در حوزه آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد، چون این مهم بخش عمدهای از انگیزه همکاران در جهت ارائه خدمات مطلوبتر را تشکیل می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها