جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت حتی در صورت توافق ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته ای تهران، اختلافات دیگر کماکان به قوت خود باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۷۶۰۰۹۱
کاخ سفید: اختلاف با ایران حتی با توافق هسته ای ادامه می یابد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت: همچنان معتقدیم که فرصت های توافق با ایران بر سر برنامه هسته ای بیش از 50 درصد نیست و حتی اگر بتوانیم به این توافق دست یابیم روابط ما با ایران همچنان از وضع طبیعی دور خواهد بود.

کاخ سفید تاکید کرد که واشنگتن بین مساله آزادی بازداشت شدگان آمریکایی در ایران با مساله هسته ای ارتباطی برقرار نمی کند و «وضعیت ایران متفاوت از کوبا است»؛ کشوری که اخیرا آلن گراس آمریکایی دربند خود را آزاد و فصل جدیدی از روابط با آمریکا را آغاز کرد.

سخنگوی کاخ سفید با تکرار اتهامات گذشته علیه ایران مدعی شد: در کنار موضوع بازداشت شدگان آمریکایی در ایران، موضوعاتی مانند «نقض حقوق بشر» و «فعالیت تروریستی در همه نقاط جهان» باقی می ماند.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که مقام های آمریکایی بارها به نقش ایران در مبارزه با تروریسم به ویژه مقابله با تحرکات اخیر تروریست های تکفیری از جمله گروه تروریستی داعش اعتراف کرده اند.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها