پرسش و پاسخ: مصرف بالای رم در پردازش dllhost.exe

اردلان‌نژاد از سنندج: مدتی است وقتی وارد پوشه‌ عکس‌ها یا فیلم‌ها می‌شوم، رم سیستم خود‌به‌خود با حجم بالایی از پردازش درگیر شده و سیستم هنگ می‌کند. وقتی به تسک منیجر رفتم، متوجه شدم پردازشی با نام dllhost. exe کل رم را پر کرده است. وقتی متوقفش می‌کنم همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد، اما کافی است دوباره وارد پوشه عکس یا فیلم شوم، دوباره همان مشکل پیش می‌آید.
کد خبر: ۷۶۰۰۵۸
پرسش و پاسخ: مصرف بالای رم در پردازش dllhost.exe

اردلان‌نژاد از سنندج: مدتی است وقتی وارد پوشه‌ عکس‌ها یا فیلم‌ها می‌شوم، رم سیستم خود‌به‌خود با حجم بالایی از پردازش درگیر شده و سیستم هنگ می‌کند. وقتی به تسک منیجر رفتم، متوجه شدم پردازشی با نام dllhost.exe کل رم را پر کرده است. وقتی متوقفش می‌کنم همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد، اما کافی است دوباره وارد پوشه عکس یا فیلم شوم، دوباره همان مشکل پیش می‌آید.

از قبل آنتی‌ویروس شید روی سیستمم نصب بود. ویندوز را دو بار عوض کردم. از آنتی‌ویروس نود 32 نسخه هفت آپدیت هم استفاده کردم، چون جواب نداد، باز هم ویندوز را عوض کردم و آنتی‌ویروس بیت دفندر اورجینال نصب کردم؛ اما هیچ‌کدام مشکل را برطرف نکردند.

پاسخ کلیک: این مشکل یکی از مشکلات شایع در میان کاربران ویندوز 7 است و هیچ ارتباطی به ویروس‌یاب یا بدافزارها ندارد. دلیل بروز این مشکل گاهی وجود یک فایل ویدئویی آسیب‌دیده در پوشه‌ای است که به آن مراجعه می‌کنید. برای مثال ممکن است یک فایل ویدئویی حین عملیات تبدیل فرمت یا ذخیره‌سازی به‌صورت ناقص روی هارد‌دیسک ذخیره شده باشد و با هر بار باز کردن پوشه‌ مربوط به این فایل، پردازش بالا افزایش یافته و رایانه هنگ کند. همچنین در موارد زیادی نیز این مشکل هنگام دسترسی به پوشه‌های حاوی ویدئوهای سه‌بعدی گزارش شده است. در حالت کلی این‌طور نتیجه‌گیری شده که این مشکل به‌دلیل ناسازگاری برخی سخت‌افزارها‌/‌درایورها با یکی از به‌روزرسانی‌های مایکروســـافت بـــه شمـــاره 2670838 (Platform update for Windows 7 SP1 and Windows Server 2008 R2 SP1) است.

همچنین مرورگر اینترنت‌اکسپلورر نسخه 10 و 11 نیز باعث بروز این مشکل می‌شود و به کاربرانی مانند شما که با این مشکل مواجه هستند، توصیه شده به‌روزرسانی مورد اشاره را انجام نداده یا در صورتی‌که این به‌روزرسانی روی سیستم آنها اعمال شده با مراجعه به کنترل‌پنل و انتخاب View Installed Updates از سمت چپ پنجره‌ Programs and Features، آن را حذف کنند. همچنین در صورتی‌که مرورگر اینترنت‌اکسپلورر نیز به نسخه 10 یا 11 به‌روز شده یا سیستم‌عامل نصب‌ شده، به‌طور پیش‌فرض به این نسخه از مرورگر مجهز است، آن را حذف کرده و از نسخه‌های پایین‌تر یا مرورگرهای جایگزین کمک بگیرید. البته مایکروسافت باتوجه به بروز این مشکل، ابزاری با عنوان Internet Explorer 10 Blocker Toolkit را طراحی کرده که با نصب آن روی سیستم‌عامل می‌توانید از به‌روزرسانی مرورگر به نسخه‌ 10 جلوگیری کنید:

http://technet.microsoft.com/en-us/ie/jj898509.aspx

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رینا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
سلام
می خواستم بدانم برنامه ای هست كه از طریق آن بتوان كاربران وایرلس را كنترل كرد. یعنی مثلا برای كاربران مختلف رمزهای مجزا قرا داد یا میزان استفاده هر كاربر را در زمان های مختلف مشخص كرد؟
وحید برجی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
با سلام خدمت شما. چند پیشنهاد در مورد CCproxy داشتم كه لطفا در زمان آموزشتان در ویژه نامه ی كلیك روی این ها اشاره كنید: 1) اگر كلاینت ها تب لت یا دستگاه های اندرویدی باشند، تنظیمات مربوط به هركدام را توضیح دهید(مخصوصا اندرویدی ها). 2) نكته ی مهم بعدی این است كه IP سرور(لپ تاپی كه CCproxy روی آن نصب است)، به دلایل مختلف ممكن است تغییر كند، كه در این صورت سرور باید آدرس جدید IP خود را روی هر یك از دستگاه های كلاینت به روز رسانی كند. 3) در بسیاری از سایت های ایرانی آموزش غلطی در مورد CCproxy داده اند، مثلا گفته اند كه اگر كلاینت یك دستگاه لپ تاپ باشد باید تنظیمات پروكسی را روی كارت شبكه ی لپ تاپ نیز انجام داد. در صورتی كه میدانیم این كار اشتباه است و باید تنظیمات پروكسی فقط روی اپلیكیشن هایی كه از اینترنت استفاده می كنند انجام شود. 4) به نظر اینجانب تنظیمات مربوط به Bandwidth Quota ، New Log Daily ، Left Time موارد مهمی هستند و مشكل بسیاری از كاربران ایرانی مربوط به همین موارد است. به طور كلی خدمت شما این را عرض كنم كه در بسیاری از خانه ها در ایران یك مودم وجود دارد كه افراد این خانواده با استفاده از دستگاه های خود از جمله لپ تاپ، گوشی موبایل، تب لت و ... به شبكه خانگیشان وصل میشوند، و دغدغه ی اصلی اعضای خانواده این است كه چه كسی انصاف را رعایت نمیكند و بیشترین حجم را مصرف میكند، به طور مثال مشكل زمانی جدی میشود كه این سوال پیش می آید، چرا حجم اینترنتی را كه برای مدت 6 ماه شارژ كرده ایم، در همان ماه اول تمام شده است و چه كسی بیش از حد حجم را مصرف كرده است؟
با تشكر از شما

نیازمندی ها