برخی اهالی بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک استان خوزستان از حمله متعدد دو قلاده پلنگ به احشام خود خبر داده و اظهارکردند که اخیرا دو راس از دام‌هایشان از سوی این دو قلاده پلنگ در منطقه تلف شده‌اند.
کد خبر: ۷۵۹۷۶۰

به گفته آنان، حدود دو سال است که دو قلاده پلنگ به گله‌های گوسفند آنان حمله و خساراتی را به آنان وارد کرده‌اند.

معاون فرماندار اندیمشک نیز با تائید این خبرگفت که پلنگ در منطقه «دورق منگره» اندیمشک در تابستان پارسال، ده‌ها راس بز، گوسفند و قاطر را دریده است.

امیر حمزه‌بزرگی افزود: این افراد با وجود این‌که چند راس گوسفند و دیگر احشامشان تلف شده از هرگونه تیراندازی به این حیوانات وحشی خودداری کرده‌اند.

وی گفت: حمله پلنگ به دام اهالی افزایش یافته و موجب نگرانی اهالی شده است، به طوری‌که یک راس اسب و یک راس قاطر چند روز پیش از سوی پلنگ دریده شد.

وی اظهار کرد: افزایش حمله پلنگ به دام اهالی بخش کوهستانی الوار اندیمشک در ماه‌های گذشته، موجب نگرانی اهالی و وحشت آنها شده به نحوی که برای چرای حیوانات خود با مشکل روبه‌رو هستند. معاون فرماندار اندیمشک گفت: این موضوع به اطلاع اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نیز رسیده و تقاضای نصب دوربین در این منطقه شده است.

حمزه‌بزرگی با تاکید بر حفظ گونه‌های نادر حیات وحش افزود:از مسئولان امر تقاضا داریم تا پیش از این‌که برای این‌گونه نادر و اهالی مشکلی بوجود آید، اقدام لازم را انجام دهند.

وی برای حل این مشکل پیشنهاد داد تا از اهالی محلی منطقه برای حفاظت از این حیوانات استفاده و همچنین منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع تعیین شود که این راهکار با توجه به کمبود نیروی انسانی اداره محیط‌زیست اندیمشک اقدام مناسبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها