عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با حضور رئیس جمهوری آغاز شد.
کد خبر: ۷۵۹۵۳۳
آغاز طرح توسعه بندر بوشهر با حضور روحانی

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح توسعه بندر بوشهر شامل سه بخش است که برای اجرای این طرح‌ها، 5 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

راستاد افزود: پایانه کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره سه بخش طرح توسعه بندر بوشهر است که در جزیره نگین ساخته خواهد شد.

وی گفت: پایانه کانتینری که به طول 600 متر با ظرفیت 600 هزار تی ای یو کانتینر را دارد ،در مدت 30 ماه ساخته می شود.

راستاد درباره پایانه مواد فله مایع نیز افزود: این پایانه با طول 220 متر ،شامل 180 هزار متر مکعب مخزن است و یک میلیون تن ظرفیت دارد که در یک سال ساخته می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پایانه ای چند منظوره هم با ظرفیت یک میلیون تن ساخته می شود که شامل 30 هزار متر مکعب سیلو و 20 هزار متر مربع انبار بوده و 30 ماه زمان برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که بندر بوشهر اکنون توان تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون کالا را دارد، افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در پایانه هایی که در طرح توسعه بندر بوشهر ایجاد خواهد شد، بیش از ظرفیتی است که در 50 سال اخیر در این بندر ایجاد شده است.

وی گفت : بندر بوشهر اکنون توان تخلیه و بارگیری 400 هزار تی ای یو کانتینر کالا را دارد که با بهره برداری از مجتمع بندری نگین این میزان به یک میلیون تی ای یو می رسد.

با توجه به سیاست‌های دولت برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، طرح توسعه بندر بوشهر با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها