بودجه صفر برای سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت، از نبود حتی یک‌ریال بودجه در بخش سلامت روان دانشجویان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۹۷۸

نبی مطلبی در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: با وجود این‌که آینده‌سازان حوزه سلامت این کشور باید از لحاظ روان و جسم سالم‌ترین باشند، در بخش سلامت روان یک ریال هم بودجه نداریم و در بخش ورزش هر سال بودجه ما تحلیل می‌رود.

وی با تاکید بر این‌که هر ساله همه دانشجویان جدیدالورود از لحاظ سلامت روان پایش می‌شوند و برای آنها پرونده سلامت تشکیل می‌شود، عنوان کرد: براساس غربالگری که هر سال صورت می‌گیرد، دانشجویانی که آسیب‌پذیر یا خود آسیب‌رسان هستند یا در معرض آسیب قرار دارند یا ممکن است مشکلات تطابقات فرهنگی و قومیتی برای آنها وجود داشته باشد، شناسایی شده و در صورت لزوم به دفاتر مشاوره ارجاع داده می‌شوند تا در آینده مشکلی برایشان پیش نیاید.

این مقام مسئول اظهار کرد: میانگین دوره تحصیلی در رشته‌های علوم پزشکی، 2/5 سال است که این امر باعث بروز مشکلاتی مانند طولانی شدن دوری از خانواده، بالا رفتن سن ازدواج و گاهی بروز شکاف فرهنگی می‌شود. از طرف دیگر سنگین و زمان‌بر بودن حجم دروس در این حوزه، گاهی دانشجویان را از برنامه‌های جنبی و رفاهی محروم کرده و برخی دانشجویان ممکن است در معرض آسیب‌ها و بحران‌های روحی و عاطفی قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها