رئیس اتحادیه نانوایان از آغاز آزادپز شدن شماری از نانوایی‌ها در تهران از دیروز و آزادپز شدن تدریجی 20 درصد نانوایی‌های کشور از اول بهمن ماه خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۵۸۰

قاسم زراعت‌کار در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: طبق دستورالعمل هیات وزیران تا پایان سال جاری 20 درصد از نانوایی‌های کشور می‌توانند به سمت آزادپزی بروند که بیش از30 نانوایی سنگکی از دیروز (بیست و یک دی‌ماه) و 120 نانوایی لواش، بربری و تافتون از ابتدای بهمن ماه در سطح پایتخت فعالیت خود را به صورت ‌آزادپزی آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار آن 20 درصد از نانوایی‌های سطح کشور نیز بتدریج به این طرح خواهند پیوست و قیمت در این نانوایی‌ها بر اساس کیفیت و عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد.

زراعت‌کار خاطرنشان کرد: طبق برآورد حدودی که کرده‌ایم، قیمت نان سنگک آزادپز حدود 1300 تا 1350 تومان خواهد بود و حدود قیمتی نان‌های دیگر نیز تا پایان ماه مشخص می‌شود.

نان سنگک آزادپزی در شمال تهران 1300 تومان

در همین حال، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی شهر تهران از آزادپز شدن 34 نانوایی سنگکی شمال پایتخت از دیروز خبر داد و گفت: قیمت نان سنگک در شمال تهران با وزن 450 گرم به 1300 تومان افزایش یافت.

محمدرضا نظری‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا، افزایش قیمت نان سنگک در اغلب مناطق شمال تهران را براساس مصوبه آذرماه سال جاری کارگروه آرد و نان استانداری تهران مبنی بر آزادپز شدن حداقل 20درصد از نانوایی‌ها تا پایان سال دانست.وی آزادپز شدن نانوایی‌های را در ارتقای کیفیت نان بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: مردم مناطق شمال تهران از جمله 3،2 و 6 می‌توانند نان سنگک را با وزن استاندارد و با کیفیت بر سر سفره‌های خود ببرند.

نظری‌نژاد با بیان این‌که آزادپزها از این پس آرد خود را آزاد و کیسه‌ای 52 تا 55 هزار تومان تهیه خواهند کرد، اجبار نانوایان به استفاده از آرد سهمیه‌ای و بعضا بی‌کیفیت را از معضلات نانوایان سنگکی ذکر کرد و گفت: آردهای سهمیه‌ای تحویلی به نانوایان سنگکی بدون مغز، سبوس و نول است و همین مساله کیفیت نان را کاهش داده است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی شهر تهران افزود: نانوایان شمال شهر تهران از این به بعد آرد خود را از هرکارخانه‌ای که بخواهند تهیه می‌کنند و این مساله تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت نان فرآوری شده از سوی آنان دارد.

نظری‌نژاد با بیان این‌که، قیمت پایه نان سنگک با وزن 450 گرم در مناطق آزادپر 1300 تومان نرخ‌گذاری شده است، تصریح کرد: نان کنجدی و پرکنجد نیز براساس تقاضا به ترتیب 1500 و 2000 تومان به مردم عرضه می‌شود.

وی در خصوص زمان آزادپز شدن نانوایی‌های سنگک دیگر مناطق شهر تهران نیز گفت: شرایط و میزان کیفیت نان‌های پخت شده در مناطق شمال تهران طوری خواهد بود که بتدریج دیگر مناطق تهران نیز از این نوع پخت و کیفیت نان سنگک استقبال خواهند کرد.

نظری‌نژاد خاطرنشان کرد: براساس توافق کارگروه نان استانداری تهران با اتحادیه نانوایان سنگکی در آذرماه سال جاری قیمت نان سنگک با وزن خمیر 400 گرمی 800 تومان نرخ‌گذاری شد و این قیمت در دیگر مناطق تهران همچنان پابرجاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها