روز جمعه حوالی ساعت 17 به وقت محلی ماموران پلیس فرانسه با حمله به یک سوپرمارکت کاشر در پاریس تروریست گروگانگیر را کشتند و گروگان هایی را که زنده مانده بودند، آزاد کردند. یک فرد ناشناس از صحنه حمله فیلمبرداری کرده و فیلم را در اختیار شبکه های تلویزیونی 2 و 3 فرانسه قرار داده است.
کد خبر: ۷۵۸۰۱۸
فیلم سانسور نشده پایان گروگانگیری پاریس + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی کانال 3 فرانسه، روز جمعه آمدی کولیبالی همدست 2 تروریست عامل حمله به نشریه شارلی ابدو در حالی که دو کلاشنیکف در دست داشت وارد یک سوپرمارکت کاشر( غذای حلال یهودیان) در پورت دو ونسن در شرق پاریس شد.

کولیبالی روز پنجشنبه در مون روژ در حومه یک مامور پلیس زن جوان را به ضرب گلوله کشته و یک کارمند راه آهن را با چاقو مجروح کرده بود.

کولیبالی که عضو تروریست های تکفیری داعش بود به محض ورود به سوپرمارکت به روی حاضران آتش گشود. در این تیراندازی 4 نفر کشته شدند. کولیبالی چندین نفر را نیز به گروگان گرفت. در عین حال،​حدود 30 نفر از حاضران در سوپرمارکت در همان لحظات اولیه حمله به داخل سردخانه سوپرمارکت پناه برده و تا پایان گروگانگیری که حدود 5 ساعت به طول انجامید در دمای 3 درجه زیر صفر در آنجا بودند.

در ساعت 17 و 14 دقیقه به وقت محلی ماموران پلیس به سوپرمارکت حمله کردند.

کولیبالی علاوه بر دو قبضه کلاشنیکف به یک سلاح خودکار اسکورپیو، دو سلاح کمری توکارف و یک چاقو مسلح بود. تیراندازی شدیدی در می گیرد. در کرکره ای آهنی اتوماتیک سوپرمارکت بالا می رود و ماموران جسد یک مرد را در نزدیکی در مشاهده می کنند.

حمله نهایی آغاز می شود. شلیک سنگین اسلحه خودکار بین مرد تروریست و ماموران در می گیرد. ماموران چند نارنجک اشک آور به داخل سوپرمارکت پرتاب می کنند. ناگهان از عقب فروشگاه مردی ظاهر می شود که با اسلحه خودکار به سوی ماموران بی وقفه شلیک می کرد.

ماموران پلیس به تیراندازی متقابل به سوی او می پردازند. مرد درست در آستانه در سوپرمارکت از پای در می آید.

کابوس گروگان ها خاتمه می یابد.

از سوی دیگر سعید و شریف کواشی دو برادری که به دفاتر نشریه شارلی ابدو در روز چهارشنبه حمله کرده بودند و پلیس در تعقیب آنها بود روز جمعه حوالی ساعت 17 به وقت محلی در شهر کوچک دامارتن – آن – گوئل در 40 کیلومتری شمال شرق پاریس کشته شدند.

این دو برادر که به افراط​گرایان القاعده وابسته بودند در پی تعقیب پلیس به یک چاپخانه پناه برده و مردی را به گروگان گرفته بودند.

ماموران پلیس منطقه را کاملا محاصره کرده و تیراندازی بین برادران کواشی و پلیس در گرفت تا این که این دو مرد مسلح به تفنگ​های خودکار کلاشنیکف از داخل چاپخانه بیرون آمده و به سوی ماموران آتش گشودند. در تیراندازی متقابل ماموران پلیس هر دو نفر آنها کشته شدند.

درعین حال،​ حیات بومدین 26 ساله همسر آمدی کولیبالی که او نیز عضو داعش بوده و مسلح است هم اکنون تحت تعقیب پلیس فرانسه قرار دارد.

فیلم سانسور نشده پایان گروگانگیری خونین سوپرمارکت کاشر در شرق پاریس را ببینیم.

گزارش: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها