از آخرین باری که هیات بسکتبال تهران رئیس داشت، بیشتر از یک سال گذشت تا این که هفته پیش مجمع انتخابات ریاست هیات بسکتبال تهران برگزار شد و داوود کرمی بر مسند ریاست بسکتبال پایتخت آن هم برای مدت چهار سال، تکیه زد.
کد خبر: ۷۵۵۹۴۵

با وجود بسیاری از ظرفیت‌های بسکتبال ایران در تهران، این ورزش در سال‌های اخیر رشد نامتوازنی کرد و اختلاف و چند دستگی بین پایتخت نشینان برای اداره بسکتبال، به بالاترین سطح خود رسید. با دور شدن جمعی از متخصصان این ورزش که نوع مدیریت و دخالت‌های فدراسیون بسکتبال برای دامن زدن به ماجراهای کناره‌گیری افراد بی‌تاثیر نبود، بسکتبال تهران به یکباره از وجود برخی کارشناسان و متخصصان خالی شد.

این در حالی است که در سوابق بسکتبال پایتخت، اعزام تیم‌های تهرانی به مسابقه‌های بین‌المللی دیده می‌شود، اما در سال‌های گذشته این روند برای رشد فزاینده بسکتبال به فراموشی سپرده شد و یکی از ارکان پیشرفت از برنامه‌های بسکتبال پایتخت‌نشینان بیرون رفت.

در زمان ریاست حسن میرزاآقابیک، معاون کنونی ورزش تهران بود که تیمی از نوجوانان و جوانان وقت با حضور چهره‌های سرشناس امروز بسکتبال مانند صمد نیکخواه‌بهرامی، مهدی کامرانی و... روانه پرم روسیه شد یا تیم تهران با پدیده‌های آن زمان خود مثل پویا تاجیک در رقابت‌های جام رمضان امارات به میدان رفت.

وقتی این برنامه‌های حدود 15 سال پیش را در کنار آغاز سیر تحولات بسکتبال ایران قرار می‌دهیم، کاملا پیداست بسکتبال ایران برای رسیدن به جایگاه امروزی چه پروسه‌ای را طی کرد و بسکتبال تهران در روند شکل‌گیری تحولات فزاینده چه جایگاه ویژه و در عین‌حال تاثیر‌گذاری دارد. متاسفانه امروز در بسکتبال تهران به دلیل بی‌ثباتی در مدیریت سال‌های اخیر، تیم‌های باشگاهی هویت اصلی خود را از دست داده‌اند و مسابقه‌های باشگاهی در تهران که زمانی با بهترین تیم‌ها حالت مستقل خود را در دل برنامه‌های فدراسیون حفظ کرده بود، با کمترین توجه و بدون بازدهی، صرفا برای پرکردن تقویم سالانه برگزار می‌شود.

هیات بسکتبال تهران با نگرش صحیح به برخی برنامه‌های مثبت پیشین بویژه در رده‌های سنی همراه با برنامه مدونی که کرمی رئیس جدید در روز مجمع ارائه کرد، مسئولیت سنگینی برای بازگرداندن جایگاه از دست رفته بسکتبال تهرانی دارد که بخش مهمی از ظرفیت‌های بسکتبال ایران در آن جای گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها